Uitdagende meewerkstage sales in de evenementenbranche

Ga aan de slag als sales consultant en werk samen met de grootste festivals en evenementen!

Dit ga je leren

Voor jouw toekomstige stagebedrijf (dat samenwerkt met de grootste Nederlandse festivals en films) ga je tijdens jouw 20 weken durende meewerkstage aan de slag met sales. En nee: het gaat hierbij niet alleen om koud bellen. Hierbij moet je vooral denken aan het behandelen en oplossen van vragen/problemen die inkomende huidige en/of potentiele klanten telefonisch en per mail toelichten. Warme sales dus! Stel de klant vraagt waarom zij met jouw toekomstige stagebedrijf zou moeten samenwerken, dan is het aan jou om dit te verkopen!

Als jij affiniteit hebt met festivals en sales, dan kan dit nog wel eens jouw ideale stage zijn! Jij zal namelijk aan de slag gaan bij de grootste verzekeraar in de evenementenbranche. Hierbij kom je te werken werken in een jong en dynamisch team, waarbij je direct in contact staat met de eigenaar. Stagiaires die voor jouw zijn gestart geven aan dat het om een ondernemende en leerzame stage gaat. Je krijgt veel vrijheid en de kans om je te ontwikkelen op het gebied van verzekeraar consultant, maar dan op specialistisch gebied in een niche markt. Omdat je veel in contact bent met stakeholders is het belangrijk dat je communicatief vaardig bent en goed Engels en Nederlands spreekt. Daarnaast zal je bouwen aan je netwerk en is een ondernemende instelling van groot belang.

De organisatie zit in Amsterdam en is goed te bereiken met het OV. Het is wel belangrijk dat je het grootste gedeelte van de tijd aanwezig bent op kantoor, helemaal in het begin van jouw stage. Ook zijn er veel mogelijkheden op het gebied van financiële vooruitgang. Alle stagiaires die voor jou zijn gestart begonnen met €400,- per maand, maar bij goed functioneren kan dit tijdens jouw stage periode een stuk hoger worden. Daarnaast bestaat er ook de mogelijkheid dat je na je stage kan blijven werken in de vorm van een bijbaan.

Werkzaamheden die jij zal oppakken zijn:
- Klantcontact (warm)
- Klanten adviseren
- Berekeningen maken
- Netwerken

Zie jij jezelf deze uitdaging al aangaan? Reageer dan direct of neem contact met mij op!

Zo ziet jouw dag eruit

Het gaat om een stage met veel verantwoordelijkheid, jij bent immers het gezicht (en stem) van de zaak! Je zal voornamelijk op kantoor komen te werken, waarbij de eerste weken in het teken staan van het begrijpen van het product (verzekeringen) en de dienstverlening. Wanneer dit op orde is, is het zo ver: jij bent in charge van het klantencontact en de daarbij behorende salesgesprekken. Het is daarbij cruciaal dat jij alles nauwkeurig in het systeem verwerkt. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden om daadwerkelijk met de accountmanager mee op pad te gaan.

Dit ben jij

✔ Je hebt affiniteit met festivals/evenementen
✔ Je bent vrolijk, eerlijk, nauwkeurig en je kan tegen een stootje
✔ Je bent analytisch (!) en een echte aanpakker
✔ Amsterdam CS is max. 45 minuten reizen

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige stagebedrijf is onder andere actief binnen de evenementensector als verzekeraar. Daar waar afgelopen jaren door Corona niet makkelijk was, heeft de organisatie het momenteel drukker dan ooit.

Je zal tijdens deze stage namelijk komen te werken onder directe begeleiding van de eigenaar, waardoor je dicht bij het vuur zal zitten en je veel kan leren. De cultuur binnen de organisatie is te omschrijven als open, resultaatgericht en eerlijk. Het is dus belangrijk dat je tegen een stootje kan. Daar staat dan weer tegenover dat je jezelf op commercieel vlak enorm goed verder kan ontwikkelen (eerder zijn er ook stagiairs begeleid en aangebleven), waarbij je ook veel vakinhoudelijk zal leren over grote(re) festivals!

Verder ontvang je een goede stagevergoeding en het bedrijf is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Daarnaast ontvang je standaard via StudentenBureau de gehele stageperiode extra begeleiding van jouw StudentenBureau stage-coach.

* Meer informatie wat betreft de organisatie, zal worden gedeeld wanneer je deel uitmaakt van de sollicitatieprocedure.

Het bedrijf is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus een eigen auto is niet nodig.
group
5+ medewerkers
mood
Gezellig, eerlijk, resultaatgericht
local_bar
Op pad met de accountmanager