Resultaatgerichte en sociale commerciële economie student is per juni beschikbaar voor een (fulltime) bijbaan!

Thao

Thao kan aan de slag op de marketing afdeling.

Dit is Thao

Maak kennis met Thao! Thao is een resultaatgerichte student met veel affiniteit voor de marketing. Ze is per juni voor maximaal 32 uur per week beschikbaar tot minimaal september. Voor haar opleiding, commerciele economie, heeft Thao de opleiding international business and languages gevolgd. Tijdens deze opleiding kreeg ze affiniteiten met (online) marketing. Ze heeft toen besloten om van opleiding te switchen. Bij commerciële economie lat de focus veelal op de marketing.

Tijdens haar opleiding heeft Thao stage gelopen bij Limango in Duitsland. Thao was onderdeel van het CRM team en was hier verantwoordelijk voor de Nederlandse klanten. Ze heeft verschillende projecten opgestart (zoals de stapelkortingen). Thao was verantwoordelijk voor de gehele customer journey. Na haar stage heeft ze haar minor in Zuid-Korea gevolgd. Ze volgde de minor business administration. Hierbij stond het gedrag van de klant centraal. De minor was op de internationale markt gericht.

In haar vrije tijd is Thao veel met vriendinnen op pad. Ze houdt van lekker eten en is momenteel aan het trainen voor een kwart marathon. Thao heeft ervaring op het gebied van SEO/SEA, Google Analytics, social media en nog veel meer. Ze is tot september voor een periode van 32 uur per week beschikbaar. Per september zal zij aan haar pre-master beginnen, waardoor zij voor een aantal dagen in overleg beschikbaar zal zijn. Thao is een gemotiveerde en gedreven student die op zoek is naar een uitdaging. Kan Thao bij jou aan de slag?

Dit kan Thao voor je doen

- Het onderhouden van social media
- Het opstellen van een marketingplan
- Het creëren van content
- Het schrijven van nieuwsbrieven
- Het organiseren van evenementen
- Het analyseren van gegevens
- Ervaring met SEO/SEA
- Ervaring met Google Analytics


Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Thao heeft in de periode van februari - juni 2018 stage gelopen bij een uitleganimatiebureau (B2B), hierbij schreef zij haar scriptie.
De werkzaamheden die Thao heeft uitgevoerd zijn:
- SEO/SEA: Thao heeft hierbij bezig gehouden met het optimaliseren van SEO door de teksten zelf te schrijven na de analyse van de website en pagina, samen met een Dept-agency. De prestaties van deze teksten en SEA werden bijgehouden d.m.v. Google Analytics.
- E-mailmarketing: verantwoordelijk voor de maandelijkse nieuwsbrief naar de huidige klanten. Bij deze taak had Thao nauw contact met het creative team voor de illustraties en kwam veel deskresearch bij kijken om zo relevante content te creëren.
- Website optimaliseren: de website up to date houden. Thao was verantwoordelijk voor het aanpassen van de website wanneer bijv. een wijziging heeft plaatsgevonden in het team, een nieuwe animatie of infographic geupload moest worden, een blog geschreven moest worden en deze up te loaden etc.
- Social media: Thao was verantwoordelijk voor de wekelijkse social media posts op LinkedIn en Facebook. Ook hierbij had ze nauw contact met het creative team en moest zij bijhouden hoe een post heeft gepresteerd. Door eerst deskresearch uit te voeren heeft Thao content gecreërd.

De scriptie van Thao ging over het genereren van soft leads en sales voor dit bedrijf. Hierbij heeft Thao gekeken naar verschillende marketingmodellen en een marketingplan geschreven. De scriptie heeft zij behaald met een 7,5 als cijfer.

Tijdens de periode van september - januari 2017 heeft Thao stagegelopen bij een e-commerce bedrijf in München (B2C). Hierbij heeft Thao een marketingplan voor geschreven waarbij de focus op het optimaliseren van de conversie lag bij een specifieke doelgroep.
Op basis van performance doelstelling werd Thao 'eigenaar' van één klantgroepen met o.a. de bijbehorende marketingactiviteiten:
- Planning, uitvoering en monitoring van activiteiten ter bevordering van het koopgedrag van deze klantgroep.
- E-mailmarketing en communicatieactiviteiten binnen de webwinkel
- De uitvoering van grote CRM-projecten van concept tot realisatie, dit werd gedaan aan de hand van SCRUM.
- Nauwe samenwerking en coördinatie met de afdelingen Performance Marketing, Category Management (inkoop), Brand Management en de grafische afdeling