HBO-student Commerciële Economie op zoek naar een afstudeerstage!

Aimane

Aimane kan aan de slag met een marktonderzoek en daarnaast (online) marketing gerelateerde werkzaamheden uitvoeren.

Dit is Aimane

Ik laat jullie als organisatie graag kennismaken met Aimane. Aimane is een student Commerciële Economie die per februari mag gaan starten met zijn afstudeerstage. De afstudeerstage zal in totaal 20 weken duren en tijdens die 20 weken is hij 5 dagen per week beschikbaar. Van die 5 dagen zou Aimane er twee mee kunnen werken, mocht de organisatie daar behoeften aan hebben. De overige tijd kan besteed worden aan het uitvoeren van een onderzoek en het oplossen van een strategisch vraagstuk.

Na het afronden van de Havo is Aimane zich gaan oriënteren op een vervolgstudie. Zelf vond hij de keuze erg lastig. Veel vrienden gingen de studie Bedrijfseconomie volgen en hij is eigenlijk in die stroom mee gegaan. Na het eerste jaar zag hij dat deze studie toch niet helemaal bij hem aansloot, omdat het te eentonig was. Hij had op voorhand ook de open dagen van Bedrijfskunde en Commerciële Economie bezocht, waardoor hij zich daar weer op is gaan focussen. Vooral het marketing gedeelte trok zijn aandacht en om die reden is hij voor de studie CE gegaan.
In het eerste jaar moest Aimane een afstudeerrichting kiezen. Hij koos daar voor Digital Marketing, omdat hij richting de toekomst veel mogelijkheden zag op online vlak. De trend dat de online wereld steeds meer groeit heeft zeker aan zijn keuze bijgedragen.

Tijdens de opleiding vond Aimane het vooral erg leuk om onderzoeken uit te voeren. Door te werken aan marktonderzoeken kan je aan nieuwe, nog onbekende informatie komen en met behulp van harde feiten krijg je de kans om opdrachtgevers te adviseren. Vooral de adviesplannen gericht op marketingcommunicatie liggen in Aimane zijn straatje. Het spreekt hem aan om bezig te zijn met content creatie, bijvoorbeeld met het schrijven van blogs en het vullen van social media kanalen.
In jaar 2 mistte Aimane een aantal punten, waardoor hij nog geen minor mocht volgen. Toen hij hier wel verder mee mocht, koos hij voor de minor Arabische taal- en cultuur.

Door zijn afstudeerrichting heeft Aimane ook lessen mogen volgen over Google Analytics, SEO en SEA. Hij is erg analytisch, waardoor hij hier echt zijn ei in kwijt kon. Aimane vindt het tof om websites te analyseren en hier verbeterplannen voor te schrijven. Hij scoort zichzelf hier een 8 voor.
Sales ligt Aimane iets minder. Het sprak hem niet aan om echt langs retailers te gaan om daar vervolgens een product te verkopen waar hij niet helemaal achter stond.
Voor zijn derdejaars stage heeft Aimane stakeholders benaderd en geprobeerd nieuwe leden voor een bond aan te trekken. Hij had contact met potentiële sponsoren en bijvoorbeeld de gemeente. Daarnaast heeft hij zich ook met een nieuw marketingcommunicatieplan. Uit het onderzoek kwam naar voren dat zowel de offline- als online marketing een boost kon krijgen.
Tot op heden is Aimane werkzaam bij de NS als servicemedewerker. Hij zorgt voor informatievoorziening richting reizigers die vragen- en opmerkingen hebben.

Medestudenten omschrijven Aimane als vriendelijk, behulpzaam en creatief. Hij heeft vaak vernieuwende ideeën en denkt altijd mee met anderen. Dit komt onder andere door zijn nieuwsgierigheid en leergierigheid. Aimane zou graag nog beter willen worden in het versterken van zijn communicatieve vaardigheden richting stakeholders. Hij is zich bewust van het feit dat hij hier nog in kan groeien.

Dit kan Aimane voor je doen

;

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Aimane heeft in jaar 3 een marketingcommunicatieplan geschreven voor Straatvoetbal Bond Nederland

Aimane heeft in jaar 4 een proefscriptie geschreven voor stichting ALS