Studente International Business and Management op zoek naar een marketing en communicatie afstudeerstage gericht op employee experience

Daphne

Daphne kan onderzoek doen naar employee branding en marketing en daarnaast 2 dagen per week meewerken

Dit is Daphne

Mag ik je voorstellen aan Daphne (20)? Een studente International Business & Management die voor februari op zoek is naar een afstudeerstage. Tijdens haar afstudeerstage kan Daphne een marketingcommunicatieplan schrijven, zich daarbij richten op employer branding en daarnaast 2 dagen per week meewerken. Hierbij kan zij de focus leggen op hoe een bedrijf de huidige werknemers tevreden kan houden en hoe het bedrijf voor nieuwe werknemers interessanter kan worden.

Na het behalen van haar havo diploma was Daphne nog erg breed georiënteerd en wist zij niet goed waar zij wilde gaan studeren. Na verschillende opendagen is zij erachter gekomen dat de opleiding International Business & Management het beste bij haar past, omdat de opleiding breed ingestoken is. Zij vindt het dan ook erg interessant hoe verschillende onderdelen binnen een organisatie invloed op elkaar hebben en hoe dat aan elkaar gelinkt kan worden. Uiteindelijk heeft zij zichzelf door middel van stages en vakken kunnen specialiseren. Hierdoor is zij achter haar interesse voor marketing in combinatie met organisation en people gekomen. Daphne vindt het vooral interessant onderzoek te doen naar bedrijven en markten en hoe zij zich positioneren richting klanten, maar ook richting werknemers.

Tijdens haar opleiding heeft Daphne twee minors gevolgd en een stage gelopen. Zij heeft de minor 'Mindful Leadership' gevolgd, waarbij zij over mindfulness op de werkvloer heeft geleerd en hoe je dat toe kan passen, om dit te verbeteren binnen de werknemers. Daarnaast heeft zij de minor 'Business Consultant' gevolgd, waar zij heeft geleerd als consultant problemen op te lossen binnen een organisatie. Ook heeft Daphne een stage gelopen bij een recruitmentbureau, waar onderaan de pagina meer over te lezen is.

tijdens haar afstudeerstage wil Daphne zich graag bezig houden met de marketing en communicatie binnen een organisatie. Daarover wil zij dan ook een marketingcommunicatieplan schrijven, waarmee inzichten verkregen kunnen worden over de huidige gang van zaken en hoe het beter ingezet kan worden. Het doel van haar plan is dan ook, dat het bedrijf aantrekkelijker wordt voor nieuwe werknemers en de huidige werknemers tevreden en gemotiveerd blijven.

Daphne staat zelf bekend als een loyale vriendin en werknemer die altijd klaar staat voor haar vrienden en familie. Zij krijgt als compliment vaak te horen oprecht aardig te zijn en dat zij veel initiatief toont.

Woorden die Daphne omschrijven:
- Georganiseerd
- Oplossingsgericht
- Loyaal
- Sociaal
- Direct

Dit kan Daphne voor je doen

✔ Marketingcommunicatieplan schrijven
✔ Onderzoek doen naar employer branding
✔ Marketing/communicatie werkzaamheden uitvoeren
✔ 2 dagen per week meewerken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Daphne heeft in 2022 haar meewerkstage gelopen bij een recruitment bedrijf voor een halfjaar als corporate recruiter. Als corporate recruiter was zij verantwoordelijk voor de opstart van campus recruitment. Het doel was dat het bedrijf connecties met hogescholen, studie/studentenverenigingen ging maken door middel van online en offline activiteiten om de doelgroep te bereiken. Het onderzoek naar de online/offline activiteiten en het organiseren daarvan lag in de handen van Daphne. Voorbeelden van activiteiten zijn; workshops organiseren met experts voor studenten, open dagen organiseren, les geven aan studenten over LinkedIn, social media content uitstippelen en het deelnemen van een netwerkborrel na een symposium. Resultaten zijn dat de branding verbeterd is, meer kennis over de doelgroep is opgedaan en de eerste contacten gelegd. Tijdens deze stage heeft Daphne gezien hoe belangrijk goeie communicatie tussen verschillende afdelingen en/of partijen is. Zonder dit element kan je nog zo je best doen, maar wordt het proces extreem moeilijk.