Gemotiveerde international business student op zoek naar afstudeerstage per Februari

Sebastian

Sebastian is internationaal georiënteerde student die graag nieuwe markten onderzoekt op nieuwe kansen.

Dit is Sebastian

Maak kennis met Sebastian. Deze international business student is op zoek naar een afstudeerstage per februari. Sebastiaan gaat aan de slag met een internationaal markt onderzoek om nieuwe kansen te creëren. Hij is beschikbaar voor 20 weken en wil graag naast zijn opdracht meewerken binnen de organisatie.

Sebastian heeft zijn middelbare school afgerond aan de HAVO met het profiel economie en maatschappij. Tijdens de HAVO heeft hij gekozen voor 2 extra vakken, namelijk bedrijfseconomie en Spaans. De volgende stap in zijn schoolcarrière was international business.

Tijdens de studie heeft Sebastian verschillende vakken gekregen. De vakken Marketing en personeel en organisatie spraken hem het meeste aan. International business skills was de minor die gevolgd is in het derde studiejaar. Hier heeft hij geleerd over internationale marketingcommunicatie.

Sebastian is een open en eerlijke student. Hij is zeer gedreven in het uitvoeren van zijn taken. Sebastian bezit een hoge taal beheersing in Nederlands, Engels en Vietnamees. Hij heeft veel ervaring met websites en heeft in zijn jongere jaren een eigen webshop gehost, hierdoor is hij goed met online tools. Graag werkt hij doelgericht aan zijn werkzaamheden, maar kan wel flexibel schakelen.

In het derde jaar heeft Sebastian een stage gelopen op marketing en content creatie. Hierdoor is hij er klantvriendelijk en communicatief sterker van geworden. Tijdens zijn afstudeerstage wil hij graag internationaal georiënteerd onderzoek uitvoeren om nieuwe business te creëren.

Kan Sebastian bij jullie aan de slag?

Dit kan Sebastian voor je doen

- Business communicatie
- HR opdrachten uitvoeren
- Internationaal marktonderzoek

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Sebastian heeft in het eerste leerjaar van zijn studie een project uitgevoerd betreffende een SWOT analyse en was voornamelijk bezig met het identificeren en analyseren van de externe factoren die invloed hebben op het bedrijf. Daarnaast heeft hij kennis opgedaan over het logistieke proces met betrekking tot het bottelen van de verschillende dranken, de 4P's van het marketing programma geanalyseerd en heeft hij Porter's 5 krachten model toegepast op het bedrijf.

Sebastian heeft in het derde leerjaar van zijn studie een markt onderzoek project uitgevoerd. In dit markt onderzoek stond de uitbreiding naar een ander land centraal. Tijdens dit project kwam ten eerste een trendanalyse aanbod. Door middel van deze trendanalyse zijn verschillende variabelen vastgesteld die vervolgens leidend waren voor een beslissingsmatrix. Door middel van de hiervan is vervolgens het meest geschikte land gekozen om naar uit te breiden.

In het vierde jaar van zijn studie heeft Sebastian een project uitgevoerd, bestaande uit twee delen. Het eerste deel bestond uit een uitgebreid rapport waarin een bedrijf en de markt waarin het opereert is onderzocht en geanalyseerd. Dit is gedaan met behulp van verschillende frameworks zoals: Porter's 5 krachten model, 4P's van marketing, een PESTEL analyse, Change management doormiddel van het ADKAR principe en 7 pilaren van optimale supply chain integratie.

Vervolgens is op basis van de geanalyseerde informatie een 5 jaar plan rapport uitgeschreven waarin duurzaamheid centraal staat.