Student HBO Creative business opzoek naar een leuke bijbaan voor ongeveer 12 uur in de week!

Lisa

Dit is Lisa

Dit is Lisa, 18 jaar en woon achtend in Baarn. Lisa studeert HBO Creative business en is opzoek naar een bijbaan waarin ze haar creativiteit kan toepassen. Hiervoor is ze ongeveer 12 uur per week beschikbaar.

Volgend schooljaar start Lisa alweer aan het derde jaar van haar opleiding. Ze weet nog goed dat ze deze opleiding koos door de combinatie van creativiteit en business. Lisa gebruikt al sinds kleins af aan haar creativiteit en wil dit graag zo lang mogelijk blijven doen. Als het kan wil ze wil er zelfs haar beroep van maken en daarom zit ze op haar huidige opleiding helemaal op haar plek. Hier leert ze niet alleen creatief en probleemoplossend denken, maar tegelijkertijd aspecten van commercie, marketing, promotie en financiën.

Wat Lisa het leukste vindt aan haar opleiding is simpel, namelijk creaties maken. Dit gaat over verschillende vormen maar ze merkt dat ze zich erg interesseert in beeld en audio. Daarnaast vindt ze ook in cross media erg leuk, hierbij moet je denken aan podcasts, fotografie, illustratie, film en animatie. Minder leuk vindt Lisa het bouwen en designen van websites.

Tijdens de opleiding ze gekozen om de minor liberal arts in Zwolle op ArtEZ University of arts te volgen. In dit semester is ze veel bezig geweest met zich creatief te ontwikkelen, waarbij de focus lag op schilderen en schrijven. Ze heeft zelfs een dichtbundel uitgebracht die op dit moment in verschillende boekwinkels en via Bol.com verkrijgbaar is.

Daarnaast heeft ze ook een meewerkstage van 3 maanden afgerond. Tijdens deze stage was ze verantwoordelijk voor het social media kanaal van het stagebedrijf, taken die ze hierbij moest oppakken: het bedenken van een strategie, opzetten van een content kalender en het bedenken, creëren en verwerken van posts voor het social media kanaal.

Ook buiten haar studie zit Lisa niet stil. Zo heeft ze een Cambridge Engels certificaat en een Google Online Marketing certificaat behaald. Als creatieveling kan het werken met programma's van Adobe (Photoshop, In Design, Illustrator) natuurlijk ook niet ontbreken. Naast het toepassen van deze programma's tijdens haar opleiding, houdt ze haarzelf ook bezig met andere opdrachten. Dit doet ze dan vaak in opdracht van vrienden en/of familie.

De volgende vijf woorden omschrijven Lisa:
1. Creatief
2. Ondernemend
3. Eigenwijs
4. Behulpzaam
5. Zelfstandig

Dit kan Lisa voor je doen

- Creaties maken (audio en beeld)
- Werken met social media en het beheren van een account
- Posts bedenken, creëren en verwerken
- Werken met Adobe
- Overweg met een camera (foto & video)

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Project 1: keuzeactiviteit opleiding Creative Business

Tijdens het eerste jaar van de opleiding Creative Business, had Lisa de opdracht gekregen om een activiteit naar keuze uit te voeren. Ze mocht zelf bedenken wat ze wilde doen, als het maar aansloot op wat zij tot nu toe had geleerd bij de opleiding. Lisa had er voor gekozen om YouTube video’s te maken voor een kanaal dat zij zelf had bedacht: Lisa voor de HvA. Op dit kanaal plaatste zij drie video’s met als thema: muziek. De eerste ging over haar platencollectie, in de tweede video gaf zij tips voor bij concerten en de laatste video ging over haar top 10 favoriete bands en artiesten. De doelgroep van de video’s waren alternatieve, Nederlandse jongeren.

De opdracht begon met een individuele brainstorm, daarna heeft Lisa de ideeën voor video's uitgewerkt en opgenomen, ook nog eens zelf bewerkt en een contentplanning gemaakt dat paste bij het kanaal en de doelgroep. De video's waren origineel en de inhoud, vorm én techniek waren afgestemd op de doelgroep.

Lisa heeft hierdoor ontdekt dat haar passie echt ligt bij het ontwerpen en creëren van mediaformats en content, maar het ook ontzettend leuk vindt om de content te cureren!

Project 2: Marketing stage bij Just Entertainment

Van 1 november 2020 tot en met 31 januari 2021 heeft Lisa stage gelopen bij Just Entertainment, een filmproductiebedrijf. Zij deed hier de marketing van diverse bioscoopfilms. Maandenlang heeft zij het hoofdkanaal van Just Entertainment onderhouden, maar daarnaast ook de social media kanalen van de bioscoopfilms die op dat moment in de bioscoop te zien waren (of zouden komen). Ze heeft social planningen (contentplanningen) gemaakt, foto's bewerkt en extra content gemaakt, zoals 'moving posters'.

Midden december moesten de bioscopen weer sluiten i.v.m. de coronamaatregelen. De films Jackie & Oopjen, Fatman en Casanova’s speelden toen nog in de bioscoop. Hier moest op korte termijn een alternatief voor gevonden worden. Just Entertainment heeft in overleg met verschillende streamingsdiensten voorgesteld om de films vervroegd op On Demand platformen te plaatsen, zoals o.a. bij Pathé Thuis en Amazon Prime Video.
Door met banners te werken die aangepast waren op de film en de doelgroep, kreeg elke post een creatieve toevoeging en een call-to-action om de film On Demand te kijken in plaats van in de bioscoop.

Lisa is dus in staat om content te maken en plaatsen op social media, en daarbij snel en op een creatieve wijze in te spelen op veranderingen in content.

Project 3: Promotievideo spirituele winkel

Voor een schoolopdracht heeft Lisa een promotievideo gemaakt voor een opdrachtgever naar keuze, Lisa had hier gekozen voor een spirituele winkel. Het doel van de video was het laten zien van het assortiment van de winkel, maar daarnaast ook de sfeer over te brengen op potentiële klanten, zodat zij het gevoel kregen dat zij graag langs wilde komen.

Lisa is meerdere keren bij de winkels langsgeweest. Eerst zijn er gesprekken gevoerd met de opdrachtgever en de doelgroep om te kijken wat de wensen en behoeften waren. Daarna is de video opgenomen en bewerkt. De feedback van de opdrachtgever (wat overigens niet veel was) is gelijk doorgevoerd en de video is nu te zien op diverse platformen van de opdrachtgever! Ze waren ontzettend blij met de video, ze vonden dat Lisa creatief, flexibel en ondernemend is.