Ruimdenkende studente creative business op zoek naar een meewerkstage

Sophie

Deze studente kan aan de slag met het opstellen van een communicatieplan aan de hand van een vraagstuk binnen de organisatie

Dit is Sophie

Maak kennis met Sophie!

Sophie zit momenteel in het derde jaar van de opleiding 'Creative Business' en is per januari op zoek naar een meewerkstage binnen de communicatie-afdeling van een organisatie. Sophie is vanaf januari 20 weken beschikbaar om onderzoek te doen binnen de organisatie en kan daarnaast 4 dagen per week meewerken.

Voordat Sophie begon met de opleiding "Creative business" heeft ze de kunstacademie gevolgd. Echter was Sophie nog niet uitgeleerd en heeft er toen voor gekozen om door te studeren. Sophie heeft brede interesses en geeft aan verschillende aspecten binnen de opleiding leuk te vinden, zoals:
- Organiseren
- Technologie
- Data
- Human capital
- Psychologie

Naast dat Sophie werkt aan de leerdoelen die ze vanuit school gekregen heeft wil ze graag communicatieve werkzaamheden op zich nemen. Deze werkzaamheden mogen ook marketinggericht zijn.

Woorden die Sophie verder omschrijven zijn:
- Sociaal
- Creatief
- Ruimdenkend
- Organisatorisch sterk

Dit kan Sophie voor je doen

- Campagnes opzetten
- Creatieve vormgeving
- Content creatie
- Social media

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Marketing
Bij een van de projecten hebben we onderzoek gedaan naar consumer behaviour en hoe mensen te beïnvloeden zijn op openbare plekken. Hierna hebben we aan de hand van de Nudge theorie, kleine veranderingen maken zodat mensen hun gedrag veranderen, een poster design gemaakt. Dit design moest mensen bewuster maken van hun mondkapjes gebruik in het openbaar vervoer.

Een tweede opdracht is het creëren en vormgeven van een campagne voor een bedrijf naar keuze, met een creatieve inval. Zo hebben we een campagne bedacht met partners als PokemonGo en WWF om de aandacht voor het diversiteitsprobleem in onze natuur aan de kaart te stellen. De campagne bevatte meerdere social media posts, voor verschillende platformen en ook het designen van nieuwe Pokemons gebaseerd op uitstervende dieren waar het WWF zich voor inzet.

Entrepreneurship
Voor dit vak hebben we individueel onderzoek gedaan naar een niche in de algemene producten markt. Door het eerst vast stellen van een 'pain' en die dan op te lossen met een nieuw product. Na onderzoek van de competitie, het invullen van een business model en het nagaan van de supplies en de kosten werd er een product vormgegeven. In dit geval heeft Sophie zich gericht op het duurzaam tandenpoetsen. Door middel van een duurzaam, lokaal produceert product te maken en de verpakking vorm te geven. Het eindproduct schept een community en laat een kleinere carbon-footprint achter dan normale tandpasta.