HBO communicatie student opzoek naar een afstudeerstage

Stan

Stan kan voor jullie een communicatie vraagstuk oplossen en diverse werkzaamheden uitvoeren

Dit is Stan

Dit is het profiel van Stan uit Amsterdam. Stan is voor zijn HBO opleiding communicatie opzoek naar een stage om zijn opleiding mee af te ronden. Dit moet hij doen door het uitvoeren van een onderzoek waarbij hij een communicatie/ marketing binnen jullie organisatie oplost en een advies uitbrengt. Naast het doen van het onderzoek is Stan ook bereidt om 2 a 3 dagen per week (flexibel) ondersteuning te bieden. Idealiter natuurlijk met werkzaamheden die gerelateerd zijn aan het onderwerp van zijn onderzoek.

Stan is opgegroeid in Weesp, maar woont sinds dat hij is begonnen met zijn opleiding in Amsterdam. Stan startte zijn middelbare school op VWO niveau, maar is in het laatste jaar naar 5 HAVO overgestapt. Nu in zijn laatste studiejaar op HBO is hij daar eigenlijk wel blij mee omdat het praktische van HBO goed bij hem past. Zo heeft Stan al twee keer eerder een marketing/ communicatie stage afgerond. Tijdens deze twee stage periodes heeft hij met verschillende marketeers aan diverse campagnes en marketing tools gewerkt. Ook heeft werkt met programma's als Canva en (de basis van) Adobe om content te maken. Meer over deze stages en een ander marketing project vind je onderaan het profiel. Daarnaast heeft Stan zichzelf ook uitgedaagd door een 'lastige' minor te kiezen. Hij koos namelijk voor de Engelstalige minor Global Marketing & Cambridge Englisch. Achteraf een erg interessante en leerzame minor.

Buiten zijn opleiding om is Stan een echte voetbal fanaat en werkt hij al een tijdje bij de Albert Heijn. Stan omschrijft zichzelf verder als een doorzetter, leergierig, communicatief, flexibel en een harde werker.

Ben jij opzoek naar een student zoals Stan? Neem dan contact met mij op!

Dit kan Stan voor je doen

- Communicatie / marketing vraagstuk oplossen adhv een onderzoek
- Praktisch advies uitbrengen
- Marketing/ communicatie werkzaamheden oppakken
- Content bedenken, creëren en verwerken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

1. Meeloopstage Jane Goodall instituut
Tijdens mijn 10 weekse meeloopstage bij het Jane Goodall instituut heb ik me op ontzettend veel punten rondom marketingcommunicatie ontwikkeld. Aangezien de organisatie uit 1 betaalde medewerker en verder alleen maar vrijwilligers bestond kreeg ik de leiding over de sociale media en de website. Het doel was om door middel van content mensen te werven als donateur. Hierdoor ben ik opzoek gegaan naar de beste content en de meest interessante teksten. Dit verwerkte ik tot content op sociale media en websiteteksten, allemaal met een wervend en informerend doel. Verder analyseerde ik deze content ook direct. Ik keek naar alle cijfers. Van clicks tot likes en van ctr tot comments. Dit verwerkte ik allemaal in een Excel om zo steeds meer te perfectioneren.

Ervaring 2: Beroepsvoorbereidende stage bij Buma/Stemra
Ook bij mijn 2e stage kreeg ik een functie tot content creëren. Het doel was wel anders. Buma/Stemra focuste zich op het werven van nieuwe leden en het behouden en informeren van bestaande leden. Tijdens deze stage lag mijn focus op het bijhouden van de sociale media. Ik analyseerde wederom alle gegevens. Daarnaast maakte ik nu zelf ook heel veel content via Canva. Mijn grootste doel was om te groeien in het aantal volgers, want hoe meer mensen Buma/Stemra kennen hoe meer leden dat zal opleveren. Ik maakte veel verschillende soorten content om te kijken naar wat het beste werkte en wat de doelgroep het leukste vond om te zien. Op deze manier leerde ik hoe verschillende soorten content werkten en aansloegen. Ik werd tijdens deze stage veelal ondersteund door een content marketeer waar ik veel van leerde.

Ervaring 3: Project The Flower Farm
Mijn 3e ervaring is een HvA project in mijn 3e studiejaar. Tijdens dit project zette ik samen met een studiegenoot een nieuwe campagne op voor The Flower Farm. Het was ook daadwerkelijk een opdracht vanuit de organisatie zelf waarvan we regelmatig feedback kregen. We schreven een volledig plan uit. We kozen voor een televisiereclame. Hierbij moesten we dus een geheel film en audioplan schrijven, maar ook achter de schermen heel veel dingen regelen, zoals een planning en een budget. Het was ontzettend leerzaam om gezamenlijk door dit project te lopen omdat je nu echt in de praktijk meekreeg hoe het opzetten van een reclamecampagne in zijn werking gaat, dus ook van deze ervaring heb ik ontzettend veel opgestoken.