Twee HBO commerciele economie studenten opzoek naar een meewerkstage

Nikki

Nikki en Erik kunnen jullie ondersteunen met diverse commerciele (creatief en sales) werkzaamheden!

Dit is Nikki

Dit is het profiel van Nikki (19) en Erik (20) van de HBO opleiding commerciele economie. Beide zijn opzoek naar een meewerkstage startend vanaf september tot 20 weken later. Tijdens deze stageperiode zouden ze graag ondersteuning willen beiden op de marketing afdeling (een combi met andere commerciele werkzaamheden vinden ze ook interessant). Een interessant duo omdat ze hebben gewerkt dat ze erg goed kunnen samenwerken en daarom dit ook (wanneer mogelijk) willen toepassen bij hetzelfde stagebedrijf.

De opleiding commerciele economie sprak ze aan door de combi tussen commercieel en marketing. Daarnaast is commerciele economie nog best een brede opleiding en leren ze dus een hele hoop interessante dingen. Toch gaat voor beide de voorkeur uit naar marketing, maar een combi met sales vinden ze ook interessant. Om deze reden hebben ze gekozen voor de afstudeerrichting digital marketing.

Zowel Nikki als Erik is op mij overgekomen als erg gemotiveerd en enthousiast. Ze zijn communicatief erg vaardig en zijn beide graag van toegevoegde waarde tijdens de stageperiode. Hoewel ze in het tweede jaar zitten (derde wanneer de stage start) en daarom nog niet super veel ervaring hebben opgedaan zijn ze zeker niet onervaren! Onderaan het profiel vind je wat voorbeelden van projecten die ze hebben gedaan.

Lijkt het jou wat om in contact te komen met dit duo? Neem dan zsm contact met mij op!

Dit kan Nikki voor je doen

- Ondersteunen op de marketing afdeling
- Meewerken met andere werkzaamheden
- Content bedenken, creëren en verwerken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

In jaar 2 heeft Nikki tot nu 3 projecten gehad met verschillende opdracht gevers. Het eerste project van Nikki ging over campagnemanagement. Er moest een advies opgesteld worden voor het bedrijf Stellantis. Nikki's taak was binnen de groep een deel van het onderzoekswerk op zich nemen en een analyse te maken. Op basis van deze analyse werd er een advies geschreven voor het bedrijf waarmee de naamsbekendheid van het bedrijf vergroot moest worden. Een aantal van de werkzaamheden die Nikki op zich nam binnen het advies gedeelte van het project waren het creëren van content met onder anderen Photoshop en storytelling. Aan het einde van het project is het advies gepresenteerd. Het werd het zo goed ontvangen dat de projectgroep van Nikki uitgenodigd werd om het advies nogmaals voor te leggen voor Stellantis zelf.

Een van de andere projecten ging over Digital analytics, hierin heeft Nikki met haar projectgroep een advies over het verhogen van het aantal sollicitanten opgesteld voor het bedrijf DGTLbase. Nikki's taak binnen het project was samen met de andere groepsleden achter het probleem van het bedrijf te komen en hier een goed advies over te schrijven. Dit moest gebeuren aan de hand van goed teamwerk met goede communicatie. Nikki heeft verschillende werkzaamheden op zich genomen die essentieel waren om het project met hoge kwaliteit af te ronden. Een aantal van deze werkzaamheden waren bijvoorbeeld het onderzoeken van de macro omgeving, concurrenten analyseren en content maken voor de opdrachtgever. Het eindresultaat van het advies die Nikki samen met haar projectgroep geschreven heeft is gepresenteerd en goed ontvangen.

In het eerste project van dit jaar (P5) heeft Erik in een team gewerkt aan een project voor het bedrijf Stellantis. Hierbij was de bedoeling dat het team een advies gaf aan Stellantis over hoe zij hun naamsbekendheid kunnen vergroten. In dit project heeft Erik gewerkt met design applicaties als Adobe Photoshop om content uitingen te maken die Stellantis in zou kunnen zetten om haar naamsbekendheid uiteindelijk te vergroten. Verder heeft hij hier geleerd over het instellen van advertenties op de pagina’s zelf en over de verschillende manieren van contentpublicatie voor specifieke doeleinden.
Alle methoden die aanbevolen zijn, zijn door Erik en zijn team gepresenteerd in een advies.

In het derde project van dit jaar heeft Erik gewerkt met zoekwoorden en conversieoptimalisatie voor de opdrachtgever DGTLbase. Hierbij heeft Erik gewerkt met tools als MOZ en heeft hij geleerd over websiteoptimalisatie. Tijdens het project heeft Erik gewerkt aan de zoekwoordenanalyse, met als doel om de meest effectieve zoekwoorden voor het bedrijf te vinden, maar ook aan de websiteoptimalisatie. Aan de hand van verschillende modellen heeft hij de website geanalyseerd en adviezen gegeven die de website op het gebied van CRO zullen verbeteren. Uiteindelijk is er na de analyses een gefundeerd advies gekomen voor de website van DGTLbase en heeft Erik veel geleerd over het analyseren en verbeteren van websites.