Tijs, een student Digital Marketing op zoek naar een uitdagende afstudeerstage

Tijs

Aan de slag met - online - marketing.

Dit is Tijs

Mag ik je voorstellen aan Tijs? Een student Commerciële Economie met de afstudeerrichting Digital Marketing die per februari op zoek is naar een afstudeerstage van 20 weken. Na het afronden van zijn middelbare school heeft Tijs in eerste instantie een poging tot Finance & Control gedaan, mede vanwege zijn interesses, maar ook vanwege vrienden die ook die studie kozen (Tijs was destijds nog slechts 16 jaar oud). Tijs was eerder ook in contact gekomen met zijn huidige studie bij een bezochte open dag, echter hield het moeten presenteren tijdens de studie hem destijds tegen. Tijs besloot zich wederom in de studie te verdiepen en hij raakte zodanig enthousiast, dat hij met volle overtuiging besloot zichzelf aan te melden en daar is hij nog steeds zeer blij mee (daarnaast is het presenteren ook geen probleem meer)!

Voor de afronding van zijn studie zoekt Tijs op dit moment een afstudeerstage, waarin hij zichzelf verder kan ontwikkelen en bewijzen. Binnen zijn studie vindt Tijs de marketing zeer, zeer interessant. Naast zijn minor Digital Marketing, sprongen vakken als marketing & communicatie, consumenten psychologie alsook brand management zeer interessant. Zowel een aantrekken alsook het binden staat hierbij voor hem centraal. Zowel online, als offline. Dit zijn dan ook enkele voorbeelden van richtingen die hij interessant vindt en waar hij een opdracht over zou willen schrijven. Tijs staat er in overleg voor open om maximaal 50% mee te werken, zo lang de kwaliteit van het onderzoek gewaarborgd blijft.

Woorden die Tijs omschrijven:
- Gedreven
- Doorzetter
- Behulpzaam
- Gezellig
- Creatief
- Rustig
- Sportief

Tijs is een gedreven en enthousiaste student, die soms beter zijn grenzen moet bewaken en hierbij soms ‘nee’ moet leren verkopen. Tijs is zichzelf hiervan bewust en hij geeft hierbij aan dat tussentijdse feedback alsook tussentijdse doelen hem hierbij zal helpen. Verder vindt Tijs het belangrijk dat hij wekelijks een uurtje met zijn begeleider kan zitten, dat er en fijne werksfeer heerst en dat hij daadwerkelijk impact kan maken door verantwoordelijkheden op zich te nemen.

Waarom zou je Tijs aan moeten nemen?

Wanneer ik dit aan hem vraag geeft hij aan zelfstandig te kunnen werken, waarbij hij juist ook het werken in teamverband erg kan waarderen. Verder heeft hij van zijn vorige stage vernomen dat hij erg initiatiefrijk is, zelf snel dingen oppakt en hierbij ook erg flexibel te zijn. Daarnaast geeft Tijs aan goed te zijn in het verzamelen, analyseren en presenteren van informatie. Daarnaast geeft Tijs aan ervaring omtrent online marketing, alsook een kritische blik met zichzelf mee te brengen!

Dit kan Tijs voor je doen

;

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Tijs heeft in jaar 3 stage gelopen in Ede. Zijn opdracht was als volgt: de open- en klikratio van de nieuwsbrief verhogen. Door middel van PDCA-cycli heeft hij dit uitgevoerd. Tijdens zijn stage heeft Tijs meerdere A/B testen uitgevoerd op de nieuwsbrief. Vanwege het feit dat ABB een groot bedrijf is, wordt de nieuwsbrief gemaakt door een extern bureau. Hij heeft de nieuwsbrieven dus niet zelf in elkaar gezet, maar verschillende onderwerp regels bedacht om te testen welke het beste werkt. Daarnaast heeft hij testen uitgevoerd, waarbij de vorm van de ene nieuwsbrief anders was dan de ander. Middels deskresearch heeft Tijs veel kennis opgedaan die hij vervolgens heeft toegepast. Zijn rol was dus eigenlijk onderzoekend en sturend, want zijn inbreng werd vervolgens toegepast op de nieuwsbrief na onderzoek. Het was voor Tijs lastig om de open- en klikratio aanzienlijk te verhogen, maar er zijn wel mooie conclusies getrokken. Tijs heeft zijn stage afgerond met een 8.6.

In jaar 3 heeft Tijs met zijn klas een magazine gemaakt over online marketing in de toekomst. Het magazine was gericht op MKB'ers binnen de fashion en wonen branche. Binnen online marketing spreken we van een customer journey, ofwel de klantreis. In het magazine is de klantreis van de toekomst uitgewerkt. De taak van Tijs was de lay-out en het controleren van de teksten op spelling. Met behulp van de tool Canva heeft Tijs met twee medestudenten de lay-out verzorgd. Een tool die hij zeker kan aanraden! Tijs heeft met zijn klas uiteindelijk een 8.5 gekregen.

Tot op heden heeft Tijs praktische ervaring opgedaan omtrent Google Analytics (meerdere certificaten), A/B testing en Wixx (soort Wordpress) Tijs heeft meerdere websites met Wixx gerealiseerd. Daarnaast voert Tijs op het moment analyses uit tijdens zijn Digital Marketing minor, waarbij hij de social media en website van een opdrachtgever in kaart brengt, inclusief optimalisatiemogelijkheden. Verder heeft Tijd theoretische ervaring opgedaan omtrent SEO/SEA. Tijs vindt het analyseren van marketing data interessant, tegelijkertijd ligt zijn sterkte net iets meer bij het creatieve gedeelte.