Milan student Commerciële Economie op zoek naar een meewerkstage in de sales

Milan

Milan kan zich 4,5 dag per week bezig houden met acquisitie en onderhouden van klantrelaties

Dit is Milan

Mag ik je voorstellen aan Milan (20)? Een student Commerciële Economie die per februari op zoek is naar een sales gerelateerde meewerkstage. Voor zijn opleiding gaat Milan 20 weken stage lopen, waarbij hij 4,5 dag per week kan meewerken en daarnaast een onderzoek uit kan voeren. Tijdens zijn stage wil Milan zich vooral bezig houden met het creëren van new business en het onderhouden van huidige klanten.

Na het afronden van de havo is Milan direct doorgegaan met de opleiding Commerciële Economie. Hij heeft voor deze opleiding gekozen door de brede insteek, zodat hij kan achterhalen waar zijn interesses daadwerkelijk liggen. Hierdoor is hij er ook achter gekomen, dat hij het liefst de sales kant op wil en graag onder de mensen wil zijn. Zijn keuze voor de afstudeerrichting Marketing en Sales was dan ook snel gemaakt.

Tijdens zijn opleiding heeft Milan zich al bezig gehouden met het uitvoeren van verschillende projecten, waaronder een project GRO Together. Dit is een bedrijf dat verschillende vegetarische gerechten produceert op basis van oesterzwammen. Voor dit project heeft hij onderzoek gedaan naar de verschillende manieren van marketing communicatie en het inzetten hiervan. Over dit project is onderaan de pagina meer te vinden.

Milan staat bekend als iemand waarbij het glas altijd halfvol zit en daarnaast altijd een positieve houding heeft. Daarnaast komt hij vaak met creatieve oplossingen voor problemen. Wel merkt hij dat hij daardoor zijn eigen mening vaak door wilt drukken, maar hij probeert vaker naar zijn groepsgenoten te luisteren en zijn mening beter te onderbouwen. Woorden die Milan omschrijven:

- Enthousiast
- Sociaal
- Extravert
- Behulpzaam
- Taakgericht

Dit kan Milan voor je doen

✔ 4,5 dag per week meewerken
✔ Nieuwe acquisitie
✔ Klantcontact onderhouden

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Milan heeft in het tweede jaar van zijn studie commerciële economie een marketingcommunicatieplan opgesteld voor GRO Together.

GRO Together is een bedrijf dat verschillende vegetarische gerechten produceert op basis van oesterzwammen.

Voor dit project heeft Milan onderzoek gedaan naar verschillende manieren van marketingcommunicatie en dit toegepast voor GRO. Een voorbeeld hiervan is een facebook/Instagram campagne die ook daadwerkelijk live is gegaan op de zakelijke pagina van GRO. Verder heeft Milan uitgezocht wat de kosten zijn voor flyeren en voor een advertentie in de Men’s Health. Dit gebeurde allemaal in nauwe samenwerking met medewerkers van het bedrijf en de ideeën moesten dan ook een aantal keer gepitcht en uitgelegd worden. Dit alles heeft geleid tot een mooi marketingcommunicatieplan dat bestempeld is met een 8 en waar GRO verder mee kan.

Milan heeft in het tweede jaar van zijn studie commerciële economie een accountplan opgesteld voor GRO Together.

Voor hetzelfde bedrijf als die van ervaring nummer één mocht Milan na het opstellen van de marketingcampagne aan de gang met de sales.

Tijdens dit project werd er gewerkt met een CRM en was het doel om suspects helemaal door de funnel te leiden om zo tot een daadwerkelijke sale te komen. Tijdens dit traject zijn er veel sales trainingen gegeven en werden wij klaargestoomd om als echte sales professionals het veld in te gaan. Uiteindelijk was het de bedoeling om een sale te behalen en zoveel mogelijk warme leads te verzamelen. De verschillende stappen zijn doorlopen: van e-mailen tot aan daadwerkelijke afspraken op locatie. Van dit project heeft Milan een accountplan opgesteld en afgeleverd aan GRO. Dit heeft geleid tot een sale waarmee GRO Together verder is gegaan.