Lars, een student Digital Marketing - Data Driven afstudeerstudent op zoek naar een uitdagende stage

Lars

Aan de slag met zowel online marketing alsook met data.

Dit is Lars

Mag ik je voorstellen aan Lars? Een student Commerciële Economie die per februari op zoek is naar een afstudeerstage van 20 weken. Na het afronden van zijn middelbare school heeft Lars eerst een poging gedaan richting International Business & Management. Echter was hij destijds slechts 16 jaar oud, waardoor studeren eigenlijk nog te vroeg kwam. Lars is daarom gestopt met de studie, waarna hij fulltime ging werken en oriënteren. Uiteindelijk kwam hij vanwege zijn ondernemende/commerciële achtergrond (ouders beide ondernemers) bij zijn huidige studie terecht en daar is hij momenteel nog steeds zeer blij mee!

In het kort: komt oorspronkelijk uit Deventer, houdt van sociale activiteiten zoals terrasjes, festivals en citytrips en daarnaast probeert hij – ondanks de ‘avondlockdown – te blijven sporten.

Voor de afronding van zijn studie zoekt Lars op dit moment een afstudeerstage, waarin hij zichzelf verder kan ontwikkelen en bewijzen. Zijn absolute voorkeur ligt hier bij het online marketing vlak, daar waar hij daar een grote interesse in heeft ontwikkeld (mede vanwege fulltime meewerkstage online marketing). Je kan hierbij denken aan het opzetten van campagnes, content creatie alsook activiteiten op zowel de socials alsook de website. Dit zijn enkele voorbeelden van richtingen die hij interessant vindt en waar hij een opdracht over zou willen schrijven. Lars staat er in overleg voor open om 50% mee te werken, zo lang de kwaliteit van het onderzoek gewaarborgd blijft.

Woorden die Lars omschrijven:
- Gedreven
- Ambitieus
- Enthousiast
- Direct
- Sociaal
- Geïnteresseerd

Lars is een gedreven en directe student, die tegelijkertijd soms beter mag plannen. Hij is zichzelf hiervan bewust en hij geeft hierbij aan dat een goed voorbeeld alsook tussentijdse feedback hem hier bij zal helpen. Verder geeft hij aan het belangrijk te vinden dat hij verantwoordelijkheden kan oppakken, waarbij hij ook de ruimte krijgt om zichzelf te bewijzen. Verder wil hij vooral niet enkel als een stagiair gezien worden, daar waar hij meer te bieden heeft dan enkel dat!

Verder heeft Lars de keuze gemaakt om vanwege zijn ondernemende, datagerichte alsook strategische interesse te kiezen voor de master Data Driven Business. Hierbij zal hij o.a. marketing beter leren inzetten aan de hand van data, waarbij hij ook aan de slag zal gaan met zowel statistiek als programmeren.

Dit kan Lars voor je doen

* Strategisch commercieel/marketing vraagstuk onderzoeken
* Aan de slag met online marketing
* Werken met SEO/SEA, Google Analytics, Wordpress
* Social media marketing

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Stageproject:
Tijdens de stage heeft Lars een brede rol ingenomen in de (online) marketing en sales. Het doel hiervan was om tijdens de corona crisis de doelgroep van horeca ondernemingen warm te houden voor wanneer ze weer open mochten.

Denk hier aan advertising specifiek op de chefs, hotelmanagers, cateraars. Maar ook het schrijven van blogs om de website uit te breiden en vindbaar te maken voor Google. Ook heeft Lars een uitgebreid online marketingplan geschreven om de organisatie te helpen groeien.

Naast online marketing was Lars ook actief met de salesmanager ondersteunen door bijvoorbeeld leads te benaderen. Al met al afgerond met een cijfer boven de 8.

Na de stage:
Doordat de organisatie erg tevreden was met zijn werkzaamheden is Lars aangenomen als parttime medewerker naast mijn studie. In deze periode heeft Lars de social media strategie en de content hiervoor gemaakt samen met een collega. Ook heeft Lars hier bijgedragen aan de rebranding van het bedrijf.

Mijn werkervaring:
Vanaf zijn vijftiende is Lars al de grotere meerderheid van zijn jeugd actief in de horeca van bediening tot afwasser. Ook heeft Lars een halfjaar in een kledingwinkel gewerkt. Tot slot heeft Lars een jaar in een callcenter gewerkt als adviseur gas en elektra voor particulieren