Julia studente Commerciële Economie op zoek naar een afstudeerstage vanaf februari

Julia

Julia kan zich bezig houden met verschillende marketing werkzaamheden, waaronder campagnes bedenken en daarnaast ondersteuning bieden aan de afdeling

Dit is Julia

Mag ik je voorstellen aan Julia (21)? Een studente Commerciële Economie 'Digital marketing' die per februari op zoek is naar een afstudeerstage. Tijdens haar afstudeerstage kan Julia 2,5 dag per week meewerken en de overige dagen aan haar onderzoek besteden. Julia vindt het vooral interessant om zich bezig te houden met het bedenken van campagnes (zowel online als offline) en het optimaliseren van de customer journey.

In haar laatste jaar op de havo wist Julia niet perse welke kant zij op wilde, aangezien zij heeft getwijfeld tussen de Hotelschool en Commerciële Economie. Julia Merkte toch dat zij liever creatief bezig wilt zijn en dat algemene economie haar ook interesseerde, waardoor zij voor Commerciële Economie gekozen heeft. Julia haar afstudeer voorkeur ging uit naar ondernemerschap, maar zij heeft toch voor digital marketing gekozen. Ondanks dat zij niet voor ondernemerschap heeft gekozen, heeft Julia alsnog een eigen webshop opgezet. Hier heeft zij 1,5 jaar producten op verkocht.

Ondanks dat haar webshop goed liep heeft Julia er alsnog voor gekozen om te stoppen, zodat zij voor haar minor naar Denemarken kon verhuizen. Binnen haar minor heeft Julia de volgende vakken gevolgd: 'Marketing and strategic', 'Communication Economic Anthropology', 'Global consumer cultures' en 'Brand management and marketing communication'. Tijdens haar minor heeft Julia veel kennis opgedaan, die zij tijdens haar stage toe heeft kunnen passen. Dit heeft zij kunnen doen bij een online marketingbureau, waar zij de volgende werkzaamheden op zich heeft genomen: Content creatie, onderhoud van social mediakanalen, rapportages voor klanten schrijven, campagnes maken en data analyse. Na deze stage is Julia er wel achter gekomen dat een Online marketingbureau niet echt bij haar past en dat zij liever bezig is met het optimaliseren van de customer journey van de klanten. Al vindt zij projectmanagement en het bedenken van activaties juist wel weer erg interessant.

Julia komt zelf over als iemand die eerlijk en open is, die altijd gezelligheid met zich mee brengt. Tijdens haar stage wil Julia graag meer feeling binnen het bedrijfsleven opdoen en daarmee nog beter worden in het advies geven en samenwerken. Woorden die Julia omschrijven:
- Gedreven
- Enthousiast
- Communicatief vaardig
- Sociaal
- Creatief

Dit kan Julia voor je doen

✔ De customer journey optimaliseren
✔ Campagnes en activaties bedenken
✔ Onderzoek uitvoeren
✔ 2,5 dag per week meewerken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Voor een marketing bureau heeft Julia in een half jaar tijd een adviesrapport geschreven. Als stagiaire was Julia verantwoordelijk voor drie klanten waarvoor zij zowel organische als betaalde content heeft gemaakt. Daarnaast was Julia bezig met het optimaliseren van campagnes en schreef zij rapportages. Uiteindelijk heb Julia voor haar stage bedrijff een passend advies geschreven over hoe zij hun customer journey kunnen verbeteren. Dit advies is uiteindelijk ook geïmplementeerd binnen het bedrijf.

Tijdens haar studie heb Julia in 10 weken een Digital Analytics project gedaan voor het bedrijf Whiskas. Dit project had als doel om de Nederlands website van Whiskas te optimaliseren door SEO effectief te implementeren. Er is vanuit psychologische motieven gekeken hoe mensen op de website reageren. Daarnaast is er een zoekwoorden analyse uitgevoerd, en doormiddel van photoshop een nieuwe landingspagina ontworpen met daarbij passend advies.