HBO-student Commerciële Economie op zoek naar een meewerkstage!

Adil

Adil kan aan de slag met verschillende sales- en marketing werkzaamheden.

Dit is Adil

Ik heb kennis gemaakt met Adil en laat jullie als bedrijf ook graag kennismaken met hem. Adil is op zoek naar een stage die 18 weken zal duren. Tijdens die 18 weken is hij 3,5 dag per week beschikbaar om mee te draaien binnen een organisatie. De taken die hij op zal pakken kunnen zowel betrekking hebben op marketing- en sales.

Adil heeft zijn Havo afgemaakt en is zich toen gaan oriënteren op een vervolgopleiding. Hij heeft veel gesproken met familie en heeft verschillende meeloopdagen bezocht. Ook vanuit de middelbare school werden er cursussen aangeboden om de juiste keuze te kunnen maken.
Aan het eind van de rit heeft Adil een shortlist voor zichzelf opgesteld. Op dat lijstje stonden bijvoorbeeld Accountancy, Finance & Control en Commerciële Economie. Hij wilde sowieso iets met economie doen en was op zoek naar een brede opleiding. Omdat marketing ook onderdeel was van CE, is hij uiteindelijk voor die studie gaan.

Binnen de opleiding vindt Adil vooral de projecten erg leuk. Deze projecten waren gebaseerd op de praktijk en de groepjes werden gevormd door studenten vanuit verschillende disciplines. Hij ging aan het werk vanuit een consult en moest op basis daarvan een advies aan een organisatie geven.
Vooral het project dat in het teken stond van productinnovatie sprak hem heel erg aan. Adil is iemand die houdt van presenteren en hij mocht aan het einde van het project presenteren richting het management van de opdrachtgever. Hier heeft hij veel positieve feedback op ontvangen.

Tijdens zijn stage zou hij graag werken op het gebied van content marketing. Dit kan gaan over het schrijven van persberichten, het opzetten van social media kanalen en nieuwsbrieven opstellen. Hiervoor heeft hij theorie aangeleerd gekregen binnen de opleiding. Dit waren vakken als branding, marketonderzoek en marketingcommunicatie.
Het vak PTS (project team skills) vond hij minder interessant. Dit was voor hem iets te langdradig en niet efficiënt genoeg.
Adil kan goed overweg met Microsoft Office en redelijk met Coosto en SPSS.

Medestudenten omschrijven Adil als een echte doorzetter. Hij is erg gedreven en kan zichzelf goed motiveren. Dit kwam met name naar voren in de COVID-19 periode. Adil zocht regelmatig contact met docenten en medestudenten om op die manier zo veel mogelijk up to date te blijven.
Binnen een groep is Adil degene die het initiatief neemt en de leiding neemt. Hij trekt taken naar zich toe en voert die altijd zo goed mogelijk uit.
Tijdens zijn stage zou Adil graag meer willen leren over de toepassing verschillende technieken en programma's.

Dit kan Adil voor je doen

- Content creëren
- Social media pagina's onderhouden
- Nieuwsbrieven schrijven
- Persberichten opstellen
- Eventueel sales werkzaamheden uitvoeren

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Adil heeft heel wat projecten in het afgelopen jaar moeten doen. Dit was zowel individueel als in groepsverband. Hij heeft hier veel communicatieve en professionele vaardigheden geleerd en ontwikkeld.

Project 1: I&M

Bij dit project moest Adil samen in een groepje, dat door de docent werd opgesteld, werken aan opdrachten gerelateerd aan een supermarktproduct. Het product dat hem werd voorgeschoteld was Ben & Jerry’s. Elke week diende hij samen met andere groepsleden dagopdrachten te maken en dit uiteindelijk verzorgd (met voorblad, inhoudsopgave, hoofdstuk- en paragraafnummering, spellingcontrole) in een portfolio samen te voegen. Hier leerde Adil echt om goed communicatief en creatief aan de slag te gaan. Verder moest hij aan het einde van het semester een productinnovatie bedenken en deze voorstellen aan het management van Ben & Jerry’s. Een hele ervaring dus!


Project 2: Business Game

Tijdens dit project moest Adil samen met studenten van andere opleidingen binnen dezelfde faculteit werken aan een project. Dit was erg interessant en nieuw, aangezien hij samen moest werken met mensen die hij niet kende, die een andere opleiding volgen en daarnaast uit een andere cultuur komen en dus ook andere normen en waarden hebben. Communicatie was hier dus van uiterst belang. Hij moest een bedrijf opstarten en elke student (van een andere opleiding) kreeg een taak binnen dat bedrijf. Zo kreeg een student die de opleiding Accountancy volgde, de opdracht om balansen op te stellen, kreeg Adil, die de opleiding Commerciële Economie volgt, de taak om een marketingplan op te stellen en daarnaast flyers en advertenties te maken. Het businessplan moest hij aan de “bank” (docenten) voorleggen en pitchen om uiteindelijk een lening te verkrijgen. Dit lukte!

Het resultaat van deze projecten (en nog vele anderen) was dat Adil professioneel gedrag vertoonde en daarnaast communicatieve en theoretische vaardigheden en kennis heeft ontwikkeld.