Enthousiaste studente Commerciële Economie op zoek naar een uitdagende afstudeerstage!

Lotte

Dit is Lotte

Maak kennis met Lotte, een student Commerciële Economie uit Nijmegen. Lotte is voor een periode van 20 weken, startend in februari, op zoek naar een afstudeerstage.

Lotte was altijd al commercieel ingesteld. Ze startte eerst met de opleiding Sportkunde, maar kwam er tijdens die studie achter dat ze alleen het marketingdeel van de opleiding leuk vond. Daarom koos ze ervoor om haar studierichting te veranderen, naar Commerciële Economie.

En met succes, want Lotte mag gaan starten met haar afstudeerstage in februari. Ze vindt het dan ook zeer leuk om met marketing bezig te zijn. Maar ze vind het niet leuk om bezig te zijn met de "standaard" contentcreatie. Zij ervaart veel meel plezier uit websiteoptimalisatie, data-driven marketing en google analytics.

Hier heeft zij ook al ervaring mee, omdat haar meewerkstage ook al om deze onderwerpen ging. Hier heeft zij veel geleerd en haar passie binnen de opleiding echt wel gevonden.

Tijdens haar afstudeerstage zal Lotte een adviesmodel, die zij met klasgenoten ontwikkeld, implementeren binnen een organisatie. Dit adviesmodel zal betrekking hebben tot websiteoptimalisatie. Naast het implementeren van haar adviesmodel zal Lotte tijd hebben om andere dingen voor de organisatie te doen. Ze moet namelijk haar competenties bewijzen, wat op verschillende manieren kan. Zo kan ze andere onderzoeken doen, of meewerken op marketing of sales, wat zij ook heel leuk vindt om te doen.

Lotte is op zoek naar een bedrijf waar een informele sfeer hangt, met een open deuren cultuur. Lotte is zelf een sociale jongedame, dus zoekt ook een organisatie waar dit sociale met open armen wordt ontvangen. Hebben jullie een plekje voor Lotte binnen jullie organisatie?

Dit kan Lotte voor je doen

- Websiteoptimalisatie onderzoek
- Onderzoek naar data-driven marketing
- Meewerken op marketingafdeling
- Meewerken in de sales
- Onderzoek naar sales

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Lotte was jurylid bij de SAN (Stichting Adverteerdersjury Nederland) in de categorie financiële dienstverlening. Lotte heeft hier samen met 15 andere professionals die minimaal 3 jaar ervaring hebben in een leidinggevende marketing- en of communicatiefunctie campagnes van onder andere ABN AMRO, Rabobank, Centraal Beheer, MasterCard en Tikkie beoordeeld. Waarna in Hilversum live de SAN werd uitgereikt.

Lotte heeft stage gelopen als Marketing & Communicatie medewerker bij Studentvoorstudent, een online bijlesplatform. Lotte was hierbij
verantwoordelijk voor onder andere het creëren, ontwerpen en monitoren van content. Daarnaast hield Lotte zich bezig met conversie optimalisatie en website optimalisatie. Lotte heeft haar stage uiteindelijk met een 8 afgerond.

Lotte heeft in het derde jaar de minor Strategic Branding gevolgd. Lotte kreeg hierbij de opdracht om een bedrijf te opnieuw te positioneren. Bij deze rebranding kwam veel kijken, zo moest Lotte een marketingstrategie ontwikkelen waarbij een nieuwe naam, logo, huisstijl, doel en identiteit neergezet moest worden. Lotte heeft de minor Strategie Branding met een 8 afgerond.

Voor Nespresso heeft Lotte de customer journey van de klant uitgewerkt en de customer journey vanuit Nespresso zelf. Vervolgens is Lotte de twee customer journeys gaan vergelijken en heeft Lotte de optimale customer journey ontvangen met hierbij verschillende optimalisaties. Dit advies is vervolgens aan Nespresso gepresenteerd. Lotte heeft het vak uiteindelijk met een 9 afgerond.