Creative Commerciële Economie student op zoek naar afstudeerstage!

Richan

Richan kan aan de slag met het uitvoeren van een commercieel onderzoek richting de marketing en communicatie!

Dit is Richan

Ik stel je graag voor aan Richan. Richan zit in zijn laatste jaar van de studie commerciële economie, en is op zoek naar een afstudeerstage waar hij zijn studie kan afronden. Richan heeft eerder de opleidingen detailhandel en dans afgerond op het MBO, en is vastberaden om ook deze studie op het HBO af te ronden. Richan heeft een passie voor marketing en communicatie, en wil hier tijdens zijn afstudeertraject dan ook verder in ontwikkelen. Daarnaast staat Richan ervoor open om na zijn studie aan te blijven bij het bedrijf.

Richan is eigenlijk van kleins af aan al bezig geweest met het schrijven van content en creatieve teksten. Hij begon met het schrijven van liedjes en gedichten, en tijdens zijn studie is hij erachter gekomen dat hij content writing ook erg interessant vindt. Later als hij veel ervaring in het werkveld heeft opgedaan, wilt hij hier ook zijn eigen onderneming in starten. Hij wilt later als marketing/communicatie coach kunnen werken. Dit is dan ook echt zijn passie. Alles rondom communicatie en marketing trekt hem. Ook branding vindt hij erg interessant.

Richan is nu op zoek naar een afstudeerstage voor 20 weken, waarin hij een commercieel onderzoek zal uitvoeren voor uw organisatie. Hierin is hij 40 uur per week beschikbaar. Naast het uitvoeren van zijn onderzoek is hij ook bereid om 1 á 2 dagen mee te werken binnen de organisatie.

Een aantal kenmerkende eigenschappen van Richan zijn creatief, empathisch, sociaal, behulpzaam en assertief.

Dit kan Richan voor je doen

;

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

- Stage MLM Promotions

Richan heeft in het derde jaar van zijn studie stage gelopen bij MLM Promotions in Barendrecht. Tijdens zijn stage heeft hij veel kennis op kunnen doen op het gebied van marketing-communicatie en dan met name het schrijven van content. Naast het opdoen van de kennis heeft Richan ook een onderzoek uitgevoerd om MLM Promotions meer online zichtbaar te maken omdat niet iedereen in de logistiek wist wie zij waren.

Uit het onderzoek is een stappenplan naar voren gekomen. Dit stappenplan is gemaakt en uitgevoerd. Het stappenplan bestond uit vier stappen met daarin weer kleinere acties. De acties die Richan heeft uitgevoerd bestonden uit: het analyseren van de website op vindbaarheid, het schrijven van een blog, het met maken van posts op LinkedIn, het maken van een social media advertentie en e-mail marketing.

Uit de resultaten is gebleken dat MLM Promotions wel duidelijk veel meer zichtbaarheid heeft gekregen want na de uitvoering kreeg MLM Promotions steeds meer leads. Mede dankzij Richan is MLM Promotions niet meer weg te denken uit de logistieke sector en daar is hij heel erg blij mee.

- Project video content

In het tweede jaar van zijn studie heeft Richan samen met een zijn projectgroep een opdracht op het gebied van videocontent uitgevoerd. Deze opdracht is ontstaan doordat een bedrijf heel graag wilde weten wat voor soort content het beste voor hun was en aan Richan en zijn projectgroep was het de taak om dat te onderzoeken en uit te voeren.

Na veel onderzoek is naar voren gekomen dat videocontent voor dit bedrijf het beste werkt omdat volgens verschillende bronnen spraak twee keer zo snel in het brein wordt opgenomen dan wanneer men iets leest. Voor het maken van de video zijn de volgende acties uitgevoerd: het maken van een filmscript, het opzetten van een shotlist, het maken van een tekstscript en vervolgens het opnemen van de video.

Het resultaat was uiteindelijk een zeer mooie en informatieve video voor het bedrijf. Het bedrijf was ook heel trots op de video net als Richan en zijn projectgroep. Een goed staaltje team werk noemt Richan het.