Commerciele economie student Shivam opzoek naar een afstudeerstage

Shivam

Shivam kan een waardevol onderzoek uitvoeren en werkzaamheden oppakken

Dit is Shivam

Dit is het profiel van Shivam (21 jaar) uit Amsterdam. Shivam is voor zijn HBO opleiding commerciele economie opzoek naar een afstudeerstage startend in februari tot 5 maanden later. Tijdens deze afstudeerstage kan Shivam een marketing gerelateerd vraagstuk oplossen door middel van het doen van een onderzoek, maar hij is ook bereidt om 2 dagen per week ondersteuning te bieden op de marketing afdeling.

Shivam heeft de keuze gemaakt voor zijn huidige HBO opleiding doordat de opleiding erg breed is en hij naderhand nog een hele hoop kanten uit kan. Eén ding wist hij wel zeker, de commerciële wereld trekt zijn interesse. Dit komt waarschijnlijk mede door zijn ondernemende ouders. Nu Shivam is belandt in zijn 4e (en laatste) jaar van de opleiding merkt hij dat marketing hem het meest interesseert. Om deze reden is hij dan ook opzoek naar een marketing gerelateerde afstudeerstage.

Naast de vele theoretisch marketing colleges heeft Shivam ook een minor en een meewerkstage afgerond. Shivam koos voor de minor digital marketing. Tijdens deze periode heeft hij geleerd websites te analyseren en te verbeteren, SEO/ SEA optimalisatie en content marketing. Zowel analytisch als creatief past dus bij hem! Ook zijn meewerkstage was marketing gerelateerd, denk hierbij aan werkzaamheden over campagnes opzetten, werken met een CMS systeem en een onderzoek naar e-mailmarketing. Meer over deze stage en andere ervaringen vind je onderaan het profiel.

Eigenschappen die Shivam omschrijven zijn:
- Resultaatgericht
- Doorzettingsvermogen
- Formeel
- Creatief
- Leergierig
- Perfectionistisch

Benieuwd naar Shivam en geïnteresseerd in een kennismaking? Neem dan contact met mij op!

Dit kan Shivam voor je doen

- Marketing gerelateerd onderzoek uitvoeren
- 2 dagen per week ondersteuning bieden op de marketing afdeling / onderzoek implementeren
- Campagnes bedacht en verwerkt
- Werken met Google Ads (SEO/ SEA)

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Tijdens Shivam's meewerkstage heeft hij veel gewerkt met Google Ads, daarbij heeft hij ook diverse campagnes opgezet en de bijbehorende advertentiegroepen getarget. Bij de advertentiegroepen heeft hij bijvoorbeeld gekeken naar de populaire zoekwoorden. Verder heeft Shivam gewerkt met een CMS (Contentmanagementsysteem). In het CMS heeft hij pagina’s voor het bedrijf geschreven over de producten/formaten van promotiematerialen (bijvoorbeeld stickers/flyers). Daarnaast is Shivam ook bezig geweest met een e-mailmarketingonderzoek, dit was zijn schoolopdracht. Het stagebedrijf liep tegen problemen aan met betrekking tot e-mailmarketing. Hierbij is er gekeken op welke manier er veranderingen doorgemaakt kunnen worden om e-mailmarketing zo effectief en efficiënt mogelijk in te zetten. Als laatst heeft Shivam zich ook bezig gehouden met ondersteunde activiteiten die gericht waren op de marketing, dit was bijvoorbeeld nadenken over nieuwe socials/campagnes.

Shivam heeft meegewerkt aan een salesproject. De situatie was dat er als groep snacks verkocht moesten worden aan de horecabedrijven. Als taak had Shivam om horecazaken te benaderen en vegan snacks voor te leggen. Dit was moeilijk vanwege het COVID-19 en ook omdat alle horecagelegenheden gesloten waren. Shivam heeft het aangepakt om contact op te nemen met de horecazaken (telefonisch) dit was geen succes. Vervolgens heeft Shivam proefdozen gemaakt en is opstap gegaan bij de horecazaken in de stad om een proefpakketje achter te laten. Hier konden horecazaken geen 'nee' tegen zeggen. Het resultaat was 1 verkoop, want bijzonder goed was vanwege de lockdown. Shivam heeft goed zijn best gedaan om het optimale te bereiken, maar merkte ook dat hij niet super geschikt was voor sales.

Shivam moest voor een vak (personal branding) zichzelf ontwikkelen en bekijken wat hij leuk vond. Hiervoor had Shivam 1 jaar de tijd voor, in het begin wist Shivam niet wat hij wilde bereiken dit jaar. Na een aantal gesprekken gehad te hebben, kwam Shivam tot het idee om een website te maken voor dameskleding. Vervolgens ging Shivam aan de slag met het creëren van een website. Hiervoor is Shivam nog verder gegaan dan de schoolopdracht door dit echt te doen. Shivam is ingeschreven bij de KVK, heeft een contract bij de ING en andere vaste lasten. Door goed aan de slag te gaan had Shivam zijn eerste paar kledingstukken verkocht. Hiermee is Shivam zeer tevreden dat hij het samen met school een kleine onderneming heeft.