Anne-Roos, een studente Commerciële Economie op zoek naar een afstudeerstage vanaf februari!

Anne-Roos

Dit is Anne-Roos

Maak kennis met Anne-Roos, een studente Commerciële Economie op zoek naar een afstudeerstage vanaf februari. Tijdens haar afstudeerperiode zal Anne-Roos 2,5 dag besteden aan haar onderzoek en zal zij 2,5 dag de tijd hebben om mee te werken binnen de organisatie, mits de kwaliteit van haar onderzoek gewaarborgd blijft!

Anne-Roos is een 20 jarige student die straks begint met het afronden van haar studie middels haar afstudeerstage. Naast haar studie spreekt Anne-Roos graag af met haar vriendinnen om leuke dingen te doen. Daarnaast werkt zij in de horeca in de bediening, zij geeft zelf aan het onwijs leuk te vinden om met mensen te werken.

Anne-Roos heeft na het behalen van haar middelbare school diploma gekozen voor de opleiding Commerciële Economie in de richting van Digital Business Concepts. Dit houdt in dat haar opleiding meer gericht is op het online marketing vlak en de digitale business van een organisatie.

Anne-Roos heeft middels verschillende schoolprojecten en een eerdere stage al enige ervaring opgedaan. Zo heeft zij gewerkt met onder andere Indesign en heeft zij tijdens haar stage het klantcontact nationaal en internationaal opgepakt. Anne-Roos heeft daarnaast ook de Minor: Engels taal & cultuur gevolgd. Mede daardoor beheerst zij de Engels taal en schrift goed.

Woorden die Anne-Roos omschrijven:
✔ Doorzetter
✔ Nieuwsgierig en leergierig
✔ Perfectionistisch
✔ Creatief
✔ Oplossingsgericht

Anne-Roos is een creatieve en leergierige student, ze geeft zelf wel aan dat zij af en toe te veel wil doen. Anne-Roos verteld dat ze het fijn vindt om tijdens haar stage periode met haar begeleider prioriteiten te stellen om zo efficient mogelijk te werk te kunnen gaan tijdens haar stage. Anne-Roos geeft echter zelf ook aan niet bang te zijn om dit zelf op te pakken!

Dit kan Anne-Roos voor je doen

✔ Creatieve input leveren
✔ Verschillende onderzoeken uitvoeren op marketing gebied
✔ Goede beheersing van de Engelse taal en schrift
✔ Ervaring met Indesgin
✔ Outside the box denken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Anne-Roos heeft in het derde jaar van haar studie een meewerkstage gelopen bij een on- en offline sieradenmerk. Hoofdzakelijk was zij verantwoordelijk voor alles wat te maken had met B2B. Daarnaast heeft ze in andere taken van het bedrijf ondersteund en zich beziggehouden met een positioneringsonderzoek.

Met de volgende taken hield ze zich voornamelijk bezig: het contact met nationale en internationale B2B klanten, telefonisch en door middel van email. In dat contact zat het verkopen van de sieraden, onderhouden van bestaande klanten, verwerken van bestellingen en nieuwe klanten benaderen. Het verwerken van bestellingen ging van het ontvangen van de bestelling, zorgen dat het op tijd bij de bezorgingsdienst lag tot aan de facturering. Naarmate steeds meer ingewerkt, kwamen daar de bestelling voor de webshop bij en community management. Voor de social media van het bedrijf heeft Anne-Roos zich beziggehouden met het maken/plaatsen van content en contact met de community.

Samen met de marketing en sales afdeling is Anne-Roos tot de volgende onderzoeksvraag gekomen; “Hoe communiceren we het onderscheidend vermogen online naar de doelgroep en genereren we meer betrokkenheid en bekendheid?” Om die onderzoeksvraag te beantwoorden is er eerst een interne en externe analyse (concurrentieanalyse) gedaan. Na het duidelijk in kaart brengen van de merkidentiteit is er onderzoek gedaan naar of dit overeenkwam met het merkimago. Afsluitend met een onderzoek naar relevante trends, heeft Anne-Roos op basis van de resultaten een advies gegeven aan het bedrijf.

Momenteel is Anne-Roos bezig met een project voor het vak E-commerce. Dit project voert ze uit voor een non-profit organisatie uit Zuid-Afrika, samen met vier anderen. De vraag vanuit de opdrachtgever is: ‘hoe kunnen wij onze bestaande website ontwikkelen tot een
E-commerce platform met de middelen die we op dit moment hebben?’

Voor het vormen van een advies is er onderzoek gedaan naar verschillende aspecten. Allereerst is de target groep duidelijk gemaakt en na verder onderzoek zijn daar persona’s uitgekomen. Vanuit de resultaten van het onderzoek naar de doelgroep en de concurrentie, is er gekeken naar de user experience van de website en hoe deze te verbeteren.

Verder is er gekeken naar een passende marketingstrategie voor de organisatie en optimalisering van de customer journey. Hierbij is er onderzoek gedaan naar de positionering van het bedrijf, huidige situatie en mogelijkheden om deze te verbeteren. Anne-Roos heeft zich gefocust op inzichten verkrijgen in de doelgroep en naar manieren om meer websiteverkeer te genereren. Hiervoor heeft ze verder onderzoek gedaan naar implementatie van SEO/SEA voor de organisatie.

Na onderzoek in een tijdsbestek van zes weken, is er een pitch gegeven aan de opdrachtgever met daarin een passend advies voor de organisatie. Na de pitch levert Anne-Roos samen met haar projectgroep een adviesrapport in bij de opdrachtgever.