Gedreven ondernemerschapsstudent op zoek naar een bijbaan per direct.

Vanessa

Dit is Vanessa

Maak kennis met Vanessa. Deze communicatie student is op zoek naar een bijbaan per direct. Ze gaat ondersteuning bieden op gebied van marketing en wil kan dit data gedreven uitvoeren. Vanessa is beschikbaar voor minimaal anderhalf jaar voor gemiddelde 8-12 uur in de week met kans op uitbreiding van de uren in de toekomst.

Vanessa heeft de middelbare school afgerond op het VWO met het profiel natuur en biologie. Deze keuze kwam voortuit het verwachtingspatroon dat ze graag de zorg in wilde gaan. Echter, veranderde situatie toen Vanessa verder ging ontwikkelen tot een meer economisch gerichte student. Dit door het bekijken van veel trends en ontwikkelingen video's op YouTube over de markt.

De keuze voor de juiste studie ging uiteindelijke tussen Internatnioal business administration en Entrepreneurship. De studie werden vooral vanuit elkaar getrokken door de vrijheid en kans in de toekomst. Deze reden wilde Vanessa juist de Entrepreneurship kant op. Zelfstandig ondernemen is ook wel aan haar besteedt, maar tijdens de studie wil ze vooral meer leren en praktijk ervaring op doen in een bijbaan. Tijdens de opleiding leert ze meer over business innovatie, marketing als ondernemen. De finance kant is niet aan haar besteed en wil zichzelf graag storten op een intensief project.

Vanessa is een meedenkende student, die altijd de positieve kant van een situatie wil bekijken. Ze is gekenmerkt door het durven nemen van een risico en daardoor juist snelle beslissingen wil maken. Toch kan dit haar valkuil zijn, waarin ze leert van het doorzetten van een foute beslissing. Hierin wil Vanessa balans vinden en dit verbeteren. De beslissingen die ze maakt komen vaak vanuit een analyse en zal niet blind een beslissing door voeren. Vanessa hoopt in de toekomst te masteren op het gebied van marketing om op deze manier goed te worden in het verkopen van een product of dienst. Daarnaast probeert ze voorzichtig een eigen organisatie van de grond te krijgen, maar wil hierin niet te snel groot worden om de focus op haar studie niet te verliezen.

Vanessa kan werken met de Nederlandse, Engelse en Poolse taal. Verder wil ze graag beter worden in Portugees en kan ze de Italiaanse taal lezen, maar niet spreken. Vanessa kan werken met Canva en kent de basis van photoshop. Administratie kan ze bijhouden in Excel als Word. In een bijbaan wil ze serieus aan de slag met een opdracht en hier het maximale uithalen.

Dit kan Vanessa voor je doen

- Marketing
- Sales
- Content creatie
- Innoveren van de organisatie

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Vanessa heeft een project afgerond over bedrijfsinnovatie, met een 9. Ze koos als onderwerp de innovatiestrategie van het Nederlands medische bedrijf Arion Group. Op basis van haar onderzoek schreef Vanessa een beschrijving van de innovatiestrategie van Arion Group. Ze besprak de doelstellingen, de aanpak, de middelen en de resultaten van de strategie.

In de tweede fase van het project evalueerde Vanessa de innovatiestrategie van Arion Group. Ze identificeerde de sterke en zwakke punten van de strategie. Ze deed ook aanbevelingen voor verbetering. Vanessa heeft goed onderzoek gedaan en ze heeft een duidelijke en kritische analyse gemaakt van de innovatiestrategie van Arion Group.

Een tweede project, behaald met een 8.3, ging over ("entrepreneurial") marketing en de daarbij horende analyses en aanbevelingen betreft de strategieën. Het onderzoek werd gedaan voor het bedrijf Chef's TBL. De aanbevelingen moesten duidelijk de haalbaarheid aantonen, maar ook wenselijkheid. In dit project was het heel belangrijk om naar de status quo van het bedrijf te kijken. Kritisch denken was in dit project van belang.

Laatste, en meest recente project, ging over bedrijfsmodel-strategieën. Behaald met een 9. Vanessa heeft wederom een analyse en de aanbeveling moeten schrijven voor het bedrijf Iki Guides. Dit project focuste zich op het kunnen bewijzen en aantonen van claims, door middel van actuele data van het bedrijf. Men kan denken aan omzet, verkoop, following groei en andere key-performance statistieken die relevant zijn om het bedrijfsmodel te kunnen analyseren en daar een aanbeveling op maken.

Kortom, alle projecten hadden een ding gemeen: het kunnen analyseren en op basis daar van een aanbeveling kunnen maken om de huidige strategie van het bedrijf te kunnen verbeteren. In alle projecten was het van belang om met de klant/bedrijf contact te maken d.m.v. een interview. Het grote verschil in de drie projecten was de aard van de strategie. Op dit moment heeft Vanessa 3 strategieën behandeld in haar projecten: innovatiestrategie, marketingsstrategie en bedrijfsmodel-strategie.