Ondernemende en creatieve ondernemerschap en retail student per februari op zoek naar een afstudeerstage in de marketing

Marijn

Marijn gaat graag aan de slag met een marketing gerelateerd vraagstuk, zoals bijvoorbeeld een positioneringsonderzoek of marketingcommunicatieonderzoek.

Dit is Marijn

Maak kennis met Marijn: deze vierdejaars ondernemerschap en retail management student is per februari op zoek naar een toffe afstudeerstage. Tijdens deze afstudeerstage gaat Marijn graag aan de slag met een marketing gerelateerd vraagstuk. Hij wilt graag het onderste uit de kan halen, zodat zijn onderzoek daadwerkelijk van meerwaarde is voor de organisatie.

Marijn heeft gekozen voor de opleiding ondernemerschap en retail management, omdat de studie vele facetten van het runnen van onderneming bezit. Marijn heeft tot op heden zelf nog geen eigen onderneming, maar ziet zichzelf in de toekomst zeker een eigen onderneming opzetten.

Tijdens zijn studie heeft Marijn stage gelopen bij een IT leverancier (B2B) als online marketeer. Tijdens zijn stage heeft hij de volgende werkzaamheden uitgevoerd: het bijhouden van de webshop, SEO, SEA, analyses uitvoeren op de webshop via Tweakwise en werkzaamheden met Google Analytics. Tijdens zijn stage kwam Marijn erachter het gedeelte sales ook erg interessant te vinden. Zodoende heeft hij na zijn stage gekozen voor de minor sales. Tijdens deze minor leert hij het gehele salesproces doorlopen en leert hij verschillende afstudeertechnieken.

Marijn omschrijft zichzelf als een sociale, leergierige en resultaat gerichte jongen. Hij noemt zichzelf innovatief en iemand die 'out of the box' kan denken. Dit brengt hij ook mee tijdens zijn afstuderen, door het vraagstuk uit verschillende invalshoeken te bekijken.

Dit kan Marijn voor je doen

- Positioneringsonderzoek;
- Nieuw product in een nieuwe markt plaatsen (marktonderzoek);
- Bestaand product in een nieuwe markt plaatsen (marktonderzoek)
- Concurrentieonderzoek;
- Afnemersanalyse.

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Marketingcommunicatieplan-Picasso 01-01-2021 tot 01-03-2021
Marijn is in het tweede jaar uitgedaagd tot het opstellen van een waardig marketingcommunicatieplan voor restaurant Picasso. Picasso is gelegen in het centrum van ’s-Hertogenbosch. Picasso is een bekend restaurant en heeft een uitgebreide menukaart. Dit plan is opgesteld net voordat de restaurants weer open mochten wegens afname van de coronabesmettingen. Voor de eigenaar was het dus een ideaal moment om Picasso te promoten. De taak van Marijn binnen deze opdracht bestonden voornamelijk uit het achterhalen van de klantbehoefte. Daarvoor heeft hij fieldresearch gedaan. Met de resultaten uit het fieldresearch heeft hij persona’s en een customer journey gemaakt. Mede door deze kennis is er een aanbevelingsplan geschreven. Marijn heeft met de implementatie veel betekend. Door zijn creativiteit heeft hij meerdere campagnes opgesteld. Naast het opstellen van de campagnes heeft hij zich ook bezig gehouden met het financiële gedeelte. Zo heeft hij een kosten/opbrengsten berekening gemaakt. De eigenaar was uiteindelijk erg content over het eindwerk en dat vond Avans ook. Het marketingcommunicatieplan is beoordeeld met een 8,0.

Leaseplan-MOEVS, 01-02-2022 tot 01-06-2023
Marijn heeft in het derde jaar van zijn studie een onderzoek gedaan naar de leasebranche voor MOEVS. MOEVS is importeur van hippe elektrische vervoersmiddelen. Zij verkopen hun producten aan consumenten. MOEVS heeft een winkel in Eindhoven en focussen veel op hun webshop. Marijn is onderzoek gaan doen naar de behoefte van mensen naar het leasen van elektrische voertuigen. Daarvoor heeft hij voornamelijk fieldresearch gedaan. Hij heeft zijn netwerk gebruikt om met bedrijven in contact te komen die jaren ervaring hebben met lease. Gezien MOEVS nog niks met lease deed heeft hij MOEVS goed geholpen door een aanbevelingsplan te schrijven hoe MOEVS het beste de leasebranche kan integreren. De implementatie van het plan heeft geleid tot een marketingcommunicatieplan. Mede door het perfectionisme en resultaatgerichtheid van Marijn is MOEVS begonnen met lease. Marijn heeft door het opstellen van dit plan goede inzichten opgedaan hoe een bedrijf het beste een nieuwe markt kan benaderen en in die markt een nieuwe dienst kan aanbieden. Het verslag is uiteindelijk beoordeeld met een 7,7.