HBO student ondernemerschap en retail management opzoek naar een meewerkstage

Dane

Dane kan jullie op commercieel en marketing vlak ondersteunen

Dit is Dane

Je bekijkt het profiel van Dane (20 jaar) uit Zwolle. Dane is per september opzoek naar een uitdagende meewerkstage en verhuisd daarvoor graag naar de randstad. Tijdens de 20 weken dat zijn meewerkstage duurt wilt Dane graag meer leren over en werkzaamheden oppakken die gerelateerd zijn commercie. Dit mag een combinatie zijn van sales en marketing. Dane zal 4 dagen per week beschikbaar zijn om mee te werken, de 5e dag houdt hij graag gereserveerd om zijn stageopdracht met een voldoende af te ronden.

Na het behalen van zijn HAVO diploma vond Dane het best lastig om de juiste HBO opleiding te kiezen. Vanuit zijn sales bijbaantjes wist hij dat de commerciële wereld hem wel aansprak en ook ondernemerschap heeft Dane altijd erg interessant gevonden. Deze combinatie maakte dat hij koos voor HBO ondernemerschap en retail management. Een opleiding die erg praktisch is ingesteld, wat ook wel goed bij Dane past. Zo heeft Dane tijdens zijn opleiding twee keer een bedrijf(je) opgezet. Met het eerste bedrijf hielp hij doormiddel van Facebook advertenties bedrijven met leadgeneratie. Met het tweede bedrijf verkocht hij Blue Light brillen. Meer hierover lees je terug in zijn CV en onderaan het profiel.

Naast de commerciële ervaring opgedaan tijdens bijbaantjes, Dane is namelijk een tijdje (naast sales medewerker) ook teamlead geweest bij The Sales Company. Hij verkocht en stuurde later dus ook mensen aan die deur-aan-deur energiecontracten verkopen. Vanuit deze ervaring heeft hij ook een eerdere sales meewerkstage afgerond. Meer hierover lees je onderaan het profiel.

Kortom Dane is een commerciële en communicatief vaardige student die graag zijn kennis verbreed tijdens aankomende stage. Dane omschrijft zichzelf met de volgende woorden: sociaal, mensgericht, ondernemend, teamplayer, leergierig en sportief.

Geïnteresseerd in een kennismaking met Dane? Neem dan contact met mij op!

Dit kan Dane voor je doen

- 20 Weken 4 dagen per week meewerken
- Commerciële (en marketing) werkzaamheden oppakken
- Ondersteunen bij klantcontact en relatiebeheer

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Dane heeft in het tweede jaar een eigen studentenonderneming gehad. Om de uitdaging succesvol aan te gaan is er begonnen met het opstellen van een sales-, marketing- en branding- en positioneringsplan voor het bedrijfsidee. Tijdens deze periode is er onderzoek gedaan naar de doelgroep om goed in te spelen op de wensen en behoefte van de klant. Vervolgens is er een marketingplan opgesteld met verschillende marketingkanalen om het bedrijf te promoten en een groot publiek te bereiken. Verder is er een merkidentiteit gecreëerd die de waarden en missie van het bedrijf weergaven. Dane heeft hierbij een verkoopplan ontwikkeld waar meerdere targets, verkoopstrategieën en follow-up processen aan bod kwamen. Al met al was Dane's ervaring met het opstellen van deze plannen en strategieën uitdagend, maar ook zeer leerzaam en waardevol.

Tijdens zijn derde jaar heeft Dane een meewerkstage uitgevoerd bij JOBconcept. Hierbij werd hij betrokken bij verschillende aspecten van het bedrijf en kreeg de kans om zijn kennis en vaardigheden toe te passen in een praktische omgeving. Tijdens de stage meegewerkt bij de marketing- en verkoopactiviteiten. Een ander belangrijk onderdeel van de meewerkstage was het onderzoek naar de strategie en customer experience van het bedrijf. Dit onderzoek gaf inzicht in de werking van het bedrijf en hoe het bedrijf zijn klanten bediende. Het stelde hem ook in staat om strategische adviezen te ontwikkelen die het bedrijf konden helpen groeien en om zich verder ontwikkelen in de toekomst. Ten slotte is er een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd om de huidige positie van het bedrijf te beoordelen. Dit was een uitstekende kans om de eerder ontwikkelde vaardigheden op het gebied van marktonderzoek te kunnen implementeren. Het gaf ook de kans om te zien hoe klanten het bedrijf beoordelen en waar het bedrijf mogelijk verbeteringen kan aanbrengen om de klanttevredenheid te verbeteren.