Gedreven Ondernemerschap en Marketing Student op Zoek naar Uitdagende Afstudeerstage!

Yannick

Yannick kan zowel een onderzoekende stage van 6 maanden doen en vervolgens een uitvoerende stage!

Dit is Yannick

Mag ik je voorstellen aan Yannick? Yannick is een ambitieuze student Ondernemerschap en Retail Management met een passie voor marketing en ondernemerschap. Hij is momenteel op zoek naar een afstudeerstage met een focus op marketing, waar hij zijn kennis en vaardigheden kan inzetten en verder ontwikkelen. Zijn ondernemende instelling en liefde voor het creëren en opzetten van nieuwe initiatieven kenmerken hem als een gedreven individu.

Van jongs af aan heeft Yannick een ondernemende geest gehad. Op slechts twaalfjarige leeftijd stond hij al op de kleedjesmarkt, waar hij het idee kreeg om eten te verkopen samen met zijn ouders. Dit leidde vervolgens tot het opzetten van een familie restaurant wat sindsdien doorgegroeid is tot cateringbedrijf. Zijn ervaring in de horeca heeft hem inzicht gegeven in de dynamiek van de branche en het belang van effectieve marketingstrategieën om een bedrijf te laten floreren.

Tijdens zijn derde jaar op de opleiding heeft Yannick een waardevolle meewerkstage gedaan bij Vermaat, waar hij zich aansloot bij het team van opzet en transitie op het hoofdkantoor. Binnen dit team waren ze verantwoordelijk voor het opzetten van nieuwe locaties, waarbij Yannick betrokken was bij verschillende aspecten zoals marketing planning, ICT en HR. Een cruciale rol die hij hierin speelde was het aantrekken van geschikt personeel voor de nieuwe locaties.

De afstudeerstage die Yannick voor ogen heeft, zal bestaan uit twee projecten van ieder zes maanden. In de eerste fase zal hij grondig onderzoek doen naar relevante marketingstrategieën en concepten die hij vervolgens in de praktijk kan testen door één à twee dagen per week mee te werken. Deze praktische ervaring zal hem waardevolle inzichten geven en hem helpen zijn onderzoeksresultaten te verfijnen.

In de tweede fase van zijn afstudeerstage zal Yannick zich richten op de uitvoering van de opgedane kennis binnen de organisatie. Hierbij zal hij de verkregen informatie uit zijn onderzoek daadwerkelijk toepassen en implementeren, om zo bij te dragen aan het succes van het bedrijf.

Yannick wordt gekenmerkt door zijn proactieve houding, het vermogen om creatieve oplossingen te bedenken en zijn sterke communicatieve vaardigheden. Met zijn affiniteit voor marketing, zijn ervaring in de horeca en zijn ondernemende aard, is hij vastbesloten om een waardevolle bijdrage te leveren aan een organisatie tijdens zijn afstudeerstage en daarna.

Woorden die Yannick omschrijven
- Sociaal
- Doorzettingsvermogen
- Organisatorisch sterk
- Perfectionistisch
- Communicatief vaardig

Dit kan Yannick voor je doen

✔ 6 maanden onderzoekende stage
✔ Vervolgens 6 maanden uitvoerende stage
✔ Strategisch online marketingplan schrijven
✔ Meewerken op marketinggebied

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Yannick is in het derde jaar van zijn opleiding in de vorm van een stage werkzaam geweest bij Vermaat. Een toonaangevende horecaonderneming binnen de branche met meer dan 500 locaties verdeeld over het land. Binnen de organisatie is Yannick op het servicekantoor werkzaam geweest bij de afdeling Opstart- en transitie. Deze afdeling is verantwoordelijk voor de planning/ budget tijdens de opstart van nieuwe locaties en stuurt de overige afdelingen zoals marketing en ICT aan. Als transitiemanager is Yannick veel in contact geweest met locaties, van Groningen tot aan in Amsterdam en Maastricht.

Verder heeft Yannick diverse opdrachten uitgevoerd voor de ontwikkeling en positionering van convenience store Day. Het eigen retailconcept van Vermaat. Als laatste heeft Yannick onder meer dan 200 respondenten een onderzoek uitgevoerd naar de klantbeleving van Day.

Yannick heeft na afloop van zijn stageperiode een aanbod gekregen om tijdens de ontwikkeling van het retailconcept ondersteunend aan het management te blijven werken.

Yannick heeft de afgelopen jaren bij verschillende werkgevers binnen de horeca werkervaring opgedaan. Op dit moment is Yannick operationeel verantwoordelijk voor de horeca van openluchtzwembad de Vrije Slag. Daarnaast is hij de organisatorische motor achter de verschillende feesten, partijen en evenementen op het terrein.

Als laatste is Yannick opgegroeid binnen een ondernemend gezin en is altijd werkzaam geweest bij het familiebedrijf van zijn ouders wat voorheen een restaurant was. Momenteel is het bedrijf actief binnen de cateringbranche en organiseert het kleinschalige evenementen. Yannick heeft de afgelopen jaren operationeel maar ook achter de schermen (op het gebied van marketing en communicatie) veel ingezet voor het bedrijf.

Dankzij deze werkervaringen is Yannick naar eigen zeggen organisatorisch sterk en heeft oog voor detail en verbetering.