Enthousiaste studente Bedrijfskunde op zoek naar een afstudeerstage!

Meike

Dit is Meike

Maak kennis met Meike, een 20-jarige studente Bedrijfskunde. Meike is op zoek naar een uitdagende en leerzame afstudeerstage, die zal starten begin september. Tijdens deze afstudeerstage van 20 weken zal zij zo'n 3,5 dag bezig zijn met haar scriptie en zo'n 1,5 dag kan zij meewerken binnen de organisatie.

Na het afronden van het VWO wist zij wel dat ze het bedrijfsleven in wilde, maar een specifieke richting. Daarom koos zij ervoor om Business te gaan studeren op de Universiteit. Maar ze kwam er al snel achter dat dat veel te theoretisch voor haar was, en besloot versneld Bedrijfskunde op het HBO te gaan studeren, om het praktische meer op te pakken.

En met succes, want ze ervaart veel plezier en succes op haar opleiding. Wanneer zij binnen haar opleiding met HR, marketing of facility aan de slag mag, is zij helemaal blij. Hier heeft ze dan ook verschillende procesoptimalisatie opdrachten in gedaan en succesvol afgerond.

Omdat zij haar opleiding versneld doet, heeft Meike geen meewerkstage hoeven doen. Ze kijkt er daarom ook echt naar uit om echt in een bedrijf mee te draaien. Ze kiest er daarom ook voor om ook echt wat meewerktaken uit te voeren naast haar onderzoek.
Qua onderzoek is Meike op zoek naar een procesoptimalisatie. Deze kan in verschillende processen zijn, maar het liefst doet zij dit in marketing-, HR- of facility processen. Hier heeft zij namelijk heeft meest affiniteit mee. Dit doet zij het liefst bij een organisatie waar zij geen nummer wordt, maar serieus genomen wordt. Zij wilt namelijk echt wat toevoegen binnen een organisatie. Omdat zij er echt van houdt om met mensen te zijn, zoekt Meike een informelere organisatie met korte lijntjes. Klinkt dit als uw organisatie? Dan is Meike de student voor jullie!

Dit kan Meike voor je doen

- HR- procesoptimalisatie onderzoek
- Marketing - procesoptimalisatie onderzoek
- Facility - procesoptimalisatie
- 1,5 dag in de week meewerken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Aan het einde van het eerste jaar en het begin van het tweede jaar van de driejarige opleiding bedrijfskunde heeft Meike samen met een groep meegedaan aan een integratief project voor Camerize. Camerize is een dienstenuitvoerder die gespecialiseerd is in innoverende producten op het gebied van IT. Het specifieke product waar dit advies over gaat is een software op camera’s die verkeersborden kan scannen.
Meike moest samen met haar groep een advies geven, door middel van een rapport en een presentatie, over hoe dit product het best op de markt gezet kon worden.
Dit heeft ze gedaan door middel van het voeren van verschillende gesprekken met de opdrachtgever. Via deze Q-and-A’s hebben ze van een waardepropositie, en vervolgens een businessmodel canvas van het bedrijf gemaakt. Als gevolg van het gebruik van deze modellen werd het bedrijf goed in kaart gebracht en kon er goed onderzoek gedaan worden.
Het resultaat na 16 weken was een rapport en een presentatie met de volgende hoofdadviezen; ten eerste is het belangrijk dat het bedrijf zijn klantsegmenten moest aanpassen, vervolgens was het een advies om meer pilots te draaien met het product, en tenslotte werd er als advies gegeven dat Camerize meer moest letten op zijn zichtbaarheid.

In het midden van het tweede jaar van de opleiding heeft Meike samen met een groep een integratief project gedaan voor een tassenmerk. Dit was een internationaal project waar dus ook internationale studenten aan meededen.
Meike moest samen met haar projectgroep een onderzoek doen naar hoe dit tassenmerk zich kon uitbreiden naar Spanje. Als vervolg van dit onderzoek moesten ze een adviespresentatie en een adviesrapport geven.
Deze adviezen kwamen tot stand als gevolg van een bedrijfsbezoek en verschillende interviews met de oprichters van het bedrijf. Ze hebben verschillende Franse studenten geïnterviewd en ook een onderzoek gedaan naar de Franse markt. Dit rapport bevat allemaal verschillende modellen die zijn ingevuld met informatie vanuit deze organisatie.
Tenslotte zijn deze studenten tot 7 korte termijn-, en 3 lange termijn adviezen gekomen. Denk hierbij aan het gebruiken van influencers, het vertalen van de site naar het Spaans en de .es-Url gebruiken. Niettemin is het een verstandige strategie om het bedrijf in Spanje bescheiden te starten en het geleidelijk aan te laten groeien gedurende de tijd, aangezien dit de kans op mislukking vermindert en tegelijkertijd de benodigde tijd en middelen om het bedrijf op te bouwen beperkt.