Coen is per februari beschikbaar voor een afstudeerstage Digital Business Concepts!

Coen

Coen kan aan de slag met onderzoek naar data, het optimaliseren van de salesstrategie of op het gebied van online marketing!

Dit is Coen

Graag stel ik je voor aan Coen, een vierde jaars student Digitial Business Concepts student die per februari beschikbaar is voor een afstudeerstage. Coen is 23 jaar oud, komt oorspronkelijk uit Limburg, maar woont sinds de start van zijn studie om kamers in Tilburg. Tijdens zijn afstuderen gaat hij graag aan de slag met een tof project op het gebied van Sales, online marketing of data analyse. Coen staat open om een deel van zijn tijd mee te werken, maar de focus zal natuurlijk liggen op het onderzoek. In totaal is Coen 20 weken actief binnen de organisatie voor 40 uur per week.

Nadat Coen zijn VMBO studie volgde, volbracht heeft hij allereerst een MBO studie. De studie Manager Transport & Logistiek paste niet direct bij hem. De gedachte was echter simpel: 'Als ik eraan begin, dan maak ik het ook af". Dat deed hij dan ook, om daarna direct de sprong te maken naar een HBO studie. Coen koos voor een hele andere inslag met de opleiding Digital Business Concepts. Hij merkte dat hij direct zijn passie voor digitalisering en online marketing in kwijt kon. Gaandeweg de studie merkte hij dat ook Sales bij hem past en krijgt hij hier steeds meer affiniteit mee.

Coen werkte lange tijd bij een supermarktketen als teamleider. Omwille van zijn buitenlandse minor in Mexico stopte Coen bij deze werkgever. Tijdens zijn minor heeft hij volop getraind op het gebied van marketing, cultuur, management en de Spaanse taal in een totaal andere omgeving. Een rijke ervaring waar hij trots op terugkijkt. Op dit moment werkt Coen als vers medewerker bij een groothandel.

Coen komt op mij over als een gedreven jongen met een ondernemende visie. Naast zijn werk is Coen immers bestuurslid van het dispuut, en organiseert hij evenementen voor Make-A-Wish. Coen is sociaal sterk en kan zich goed inpassen in de organisatie. Soms is hij een tikkeltje eigenwijs wat ervoor zorgt dat hij graag een stapje verder denkt. Coen staat ervoor open om hard te werken. Zijn valkuil is dat Coen nog wel eens chaotisch kan zijn. Door zorgvuldig alles op te schrijven weet hij dit steeds beter te tackelen.

In zijn vrije tijd voetbalt Coen in een vriendenteam in zijn thuisdorp. Daarnaast gaat hij normaal graag uit, leest hij veel boeken en is hij actief lid van het dispuut waar Coen woont.

Dit kan Coen voor je doen

- Doelgroeponderzoek uitvoeren
- Branding strategie opzetten en uitvoeren
- Aan de slag met online marketing (SEO/SEA, Google Analytics, Facebook Ads)
- Onderzoek naar marketplaces
- Ondersteunen in marketing

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Tijdens zijn stageperiode verwerkte Coen een onderzoeksopdracht voor de organisatie. Voor deze opdracht deed Coen onderzoek naar de impact van offline marketingkanalen (radio, tv, abri’s) op bepaalde conversies (voucher verkopen, app-installaties en nieuwsbrief aanmeldingen). Om te achterhalen wat de impact is van deze offline marketingkanalen heeft hij veel data verzameld. Dit binnen het zowel het stagebedrijf zelf maar ook bij derde partijen. Per deelvraag is de data met elkaar vergeleken. Zo zijn de organische app-installaties, voucher verkopen en nieuwsbrief aanmeldingen naast ieder offline marketingkanaal gelegd. Met deze data concludeerde hij in hoeverre de offline marketingkanalen impact hadden op de conversies. Met deze informatie kon het stagebedrijf bepalen waar ze hun marketingbudget het beste aan konden besteden.

Tijdens Coen zijn periode als teamleider bij een supermarktketen deed heeft hij een onderzoeksopdracht voor de organisatie. Coen onderzocht de verschillende manieren waardoor de supermarktketen zich kan onderscheiden van de concurrentie op de vleesafdeling. Doel was om meer omzet te genereren op de vleesafdeling. Om te achterhalen hoe de supermarkt meer omzet kan genereren op de vleesafdeling zijn er verschillende surveys gehouden. Uit deze surveys zijn actiepunten ontstaan die de supermarkt ook daadwerkelijk doorgevoerd heeft. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een omzetverhoging in de eerste drie maanden direct nadat de actiepunten zijn doorgevoerd.