Enthousiaste en gedreven commerciële economie student zoekt per direct een uitdagende bijbaan waar hij voor 2 á 3 dagen aan de slag kan met marketing/communicatie werkzaamheden.

Daan

Daan kan aan de slag met verschillende werkzaamheden op het gebied van marketing en communicatie. Zo heeft hij al veel ervaring met online marketing, social media beheer, heeft hij…

Dit is Daan

Maak kennis met Daan, een commerciële economie student die per direct beschikbaar is voor een bijbaan richting de marketing of communicatie. In zijn bijbaan is hij tussen de 16 á 24 uur per week beschikbaar om zijn opgedane kennis en ervaringen verder in de praktijk te brengen. Voor zijn studie commerciële economie heeft hij al de studie ondernemer detailhandel niveau 4 gevolgd op het mbo, hier heeft hij al meerdere stages gelopen en dus ook veel ervaring opgedaan. Door zijn creatieve insteek en passie voor online marketing kwam de stap naar commerciële economie niet als een verrassing. In het eerste jaar heeft hij direct zijn propedeuse behaald maar moest hij vanwege privéredenen even pas op de plaats maken. Zo gaat hij in december zijn studie weer vervolgen en is hij vastbesloten zijn studie tot een goed einde te brengen.

Dit kan Daan voor je doen

Een greep uit de werkzaamheden die Daan tijdens zijn bijbaan op zou kunnen pakken.
- Branding
- Facebook business
- Het maken van nieuwsbrieven
- Content creatie
- Social media beheer
- Google Analytics
- Opzetten en onderhouden van een webshop

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

In 2016 is de webshop die Daan met een goede vriend heeft opgericht online gegaan. Een gedegen marktonderzoek was het begin van Frontière Store, waarmee wij de kloof tussen luxe herenmode en streetwear overbrugden. Tijdens Paris Fashion Week gingen wij met vijf verschillende Europese merken een samenwerking aan. Hiernaast hadden wij onze eigen T-shirtlijn en brachten wij regelmatig lookbooks uit om ons merk te communiceren.

Het werken aan Frontière Store heeft voor Daan de basis gelegd aan zijn praktijkervaring op het gebied van marketing. Frontière Store was, vanwege de doelgroep, voornamelijk actief op social media. Dagelijks waren wij bezig met het onderhouden en laten groeien van de verschillende kanalen. Hierdoor heeft Daan ervaring kunnen opdoen met het runnen van advertentiecampagnes via Facebook Business en het samenwerken met verschillende influencers. Ook heeft Daan zich in deze periode kunnen verdiepen in het adverteren via zoekmachines en schreef hij tweewekelijks de nieuwsbrief voor Frontière Store met behulp van Mailchimp.

Door een uitdagende stage bij Make a Mess (het moederbedrijf van Biergarten, Ayla en The Suïcide Club) heeft Daan aan het begin van de zomer van 2018 deze skills verder kunnen ontwikkelen. Samen met de assistent content manager was Daan verantwoordelijk voor het onderhouden van de verschillende social media, het schrijven van blogs voor de website en de wekelijkse nieuwsbrief. Ook kreeg Daan de verantwoordelijkheid over het creatieve proces achter de promotie van een van de feesten van de Suïcide Club. Omdat het een nieuw concept was, had Daan ervoor gekozen om de verschillende kernwaarde uit te lichten doormiddel van een promotievideo. De video is daarnaast een klein interview met de hoofd act van de avond, Luuk van Dijk. Dit geeft hem de mogelijkheid om te laten zien waar hij zijn inspiratie vandaan haalt en wat het publiek van de avond kan verwachten, om hen op deze manier enthousiast te maken.
(https://www.youtube.com/watch?v=6BNHA45s6ow&t=26s)