Tim is een WO-student communicatiewetenschap en per februari op zoek naar een stage voor 18 weken, fulltime.

Tim

Tim kan diverse werkzaamheden uitvoeren op marketing en communicatie gebied

Dit is Tim

Graag stel ik je voor aan Tim!

Nadat Tim VWO had gedaan vond hij het lastig om een studiekeuze te maken. Wel was hij al geinteresseerd in marketing. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor de studie communicatiewetenschap. Hij heeft bewust een wat bredere studie gekozen, zodat hij tijdens de opleiding goed kan ondervinden wat passend is.

Tijdens zijn opleiding heeft Tim diverse groepsprojecten opgepakt. Hij nam daarin niet per se de leiding maar zorgde er vooral voor dat zijn werk op orde was. Wel hield hij de taakverdeling nauwlettend in de gaten.

Naast zijn opleiding heeft hij ook zijn moeder geholpen met de social media activiteiten, zij heeft een eigen kledingwinkel. Toen hij eenmaal bezig was ontdekte Tim dat dit iets is wat hem wel goed afging.

Vanaf februari 2022 moet hij een stage afronden van 60 dagen. Tim wilt zichzelf graag ontwikkelen en is vanuit eigen initiatief beschikbaar voor 18 weken, vijf dagen per week. Hij kan daarin 4 dagen meewerken op de marketing/communicatie afdeling. De overige dag wilt hij besteden aan een onderzoek. Hij heeft nog geen bakken aan ervaring maar wilt dit graag in de praktijk leren en toepassen!

Dit kan Tim voor je doen

- social media content
- online marketing werkzaamheden
- teksten/nieuwsbrieven schrijven
- overige marketing en communicatie werkzaamheden

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Tim heeft een project uitgevoerd namens Politieke Communicatie en Journalistiek aan de Universiteit van Amsterdam. Hiervoor moest Tim een onderwerp en organisatie kiezen, en een maatschappelijk te verantwoorden plan op stellen om het gekozen probleem aan te pakken. Tim heeft gekozen voor kernenergie en Greenpeace.

Tim heeft ervoor gekozen om een informatieve video op te stellen om het volk op de hoogte te brengen van de voordelen van kernenergie, om zo via de gewone man de politiek te beinvloedden. Op sociale media zou de video een grote discussie teweeg brengen, die zich zal voortzetten naar de Tweede Kamer. Om de video te animeren zal er een animatie-competitie gehouden worden, die op zijn beurt ook aandacht naar de inhoud van de video zal trekken. Tim hoopte met deze aanpak kamervragen over kernenergie gebruik en opwekking in Nederland af te dwingen.

Dit project dwongde Tim om zijn creativiteit te gebruiken bij het bedenken van oplossingen voor het gekozen probleem.