Sophia is een WO-studente communicatiewetenschappen en per april zoekt zij een marketing en communicatie gerelateerde stage voor 3 maanden, fulltime.

Sophia

Sophia kan diverse marketing en communicatie werkzaamheden oppakken.

Dit is Sophia

Graag stel ik je voor aan Sophia!

Na het VWO heeft zij besloten communicatiewetenschappen te gaan doen aan de universiteit. Tijdens haar VWO heeft ze ook jarenlang op hoog niveau aan dansen gedaan. Ze vond het lastig om een juiste studiekeuze te maken. Uiteindelijk koos ze voor haar huidige opleiding vanwege de brede inslag. Het is een studie waar je meerdere kanten mee op kan.

Gedurende haar opleiding en gesprekken met familieleden, is ze het marketing-gedeelte zeer interessant gaan vinden. Hoe bereik je op juiste wijze een doelgroep? Welke communicatiemiddelen zijn handig om in te zetten? Allemaal vragen die Sophia triggeren om de theorie in de praktijk te brengen.

Tijdens haar huidige studie heeft zij voornamelijk theoretische kennis opgedaan op gebied van communicatie. Het maken van verslagen en het doen van onderzoek zijn dingen die Sophia beter afgaan dan enkel het maken van tentamens.

De theorie/verslagen tijdens haar studie zijn wel veel gericht op social media en de media in het algemeen. Dus de trends en ontwikkelingen vandaag de dag, krijgt ze o.a. vanuit dat oogpunt zeker mee.

Vanaf april zoekt Sophia een stage waarin ze vooral haar theoretische kennis op marketing en communicatiegebied in de praktijk kan toepassen. Ze staat te trappelen om zichzelf te ontwikkelen.

Dit kan Sophia voor je doen

- Teksten schrijven
- Content creatie via social media en andere kanalen
- Overige marketing en communicatie werkzaamheden

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Project 1: Sophia moest een marketingcampagne inleveren waarbij zij een plan voor een middenveldorganisatie/belangen groep moest maken. Gebaseerd op bestaande studies, de maatschappelijke context en haar creativiteit moest dit plan opgesteld worden. Het was een erg vrije opdracht. Sophia had samen met twee groepsgenoten de campagne ‘it’s time to women up!’ bedacht, waarbij er gestreden werd voor een uitbreiding van het vrouwenquotum in de top van bedrijven. Dit werd gedaan door middel van verschillende strategieën die media, politiek en het publiek troffen. Met de strategieën moest zowel bewustzijn bij de actoren gecreëerd worden, als ook beleidsbeslissingen beïnvloed worden.

Project 2: Sophia moest met 3 andere groepsgenoten een eigen experiment opzetten en uitvoeren. De opdracht was weer erg vrij; zolang het met communicatiewetenschap te maken had, maakte het niet uit waarover dit experiment zou gaan. Zij en haar groepje hadden de causale relatie tussen het type product placement (sluikreclame) in series en de koopintentie van het product onderzocht, met als moderator overtuigingskennis. Gebaseerd op bestaande studies werd een survey opgesteld, waarbij de type productplacement gemanipuleerd werd per steekproefgroep. Met 180+ participanten hebben Sophia en haar groepje het experiment uitgevoerd en de resultaten hiervan door middel van analyses in spss geïnterpreteerd. Uiteindelijk zijn de bevinden zowel in een schriftelijk onderzoeksverslag als ook in een presentatie gerapporteerd.