Julia (22) is een universitaire studente informatie en communicatiewetenschappen en is per februari op zoek naar een praktijkgerichte marketing en communicatie stage!

Julia

Julia kan diverse marketing en communicatie werkzaamheden oppakken

Dit is Julia

Graag stel ik je voor aan Julia!

Na het behalen van tweetalig VWO (en Technasium) koos zij voor de WO studie informatie en communicatiewetenschappen. Zij was erg geïnteresseerd in welke invloed communicatie op mensen heeft, ook vind zij psychologie nog steeds interessant.

Oorspronkelijk komt zij uit Zeeland en nu woont zij in Utrecht. Naast haar studie werkt ze sinds haar 16e bij een grote supermarkt. Nu is zij al een aantal jaar teamleider, waardoor ze ook leidinggevende taken uitvoert. Ik heb Julia leren kennen als een enthousiaste en leergierige dame. Zo wilde ze graag naast haar studie nog iets aan sport willen doen. Uiteindelijk is ze uitgekomen bij boksen en dit doet ze twee keer per week met veel plezier.

Naast haar studie doet ze ook zo nu en dan aan fotografie als hobby.

Op dit moment is zij bezig met haar scriptie op de universiteit. Vanaf februari 2022 is zij op zoek naar een vrijwillige stage voor zes maanden, vier a vijf dagen per week. Ze merkt dat ze op de universiteit weinig tot geen praktijkervaring kan op doen.

Dit kan Julia voor je doen

;

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Thuisarts.nl, een website die mensen helpt medische kwalen te identificeren en eventueel te verhelpen. Deze website moet zo begrijpelijk mogelijk geschreven zijn zodat deze zoveel mogelijk mensen kan helpen. Dit was echter niet het geval. Julia haar taak was om de Thuisarts-tekst over hernia's opnieuw te schrijven zodat iedereen van verschillende opleidingsniveaus de tekst kon begrijpen. Julia voerde eerste een analyse uit, herschreef de tekst en stelde uiteindelijk een adviesbrief op voor Thuisarts.nl. Deze brief is met thuisarts.nl gedeeld en zo werden zij bewust gemaakt van de pijnpunten in hun teksten.

Julia heeft onderzocht hoe mensen een emotionele band met een televisie-karakter ervaarde. Dit vond Julia een interessant fenomeen omdat een sterke emotionele band veel zegt over zowel het publiek als de serie en hoe deze op elkaar kunnen inspelen. Door interviews af te nemen en deze transcripten te analyseren, kon er op een kwalitatieve manier gekeken worden hoe mensen hun relaties met televisie-persoonlijkheden ervaarden. Uiteindelijk kon geconcludeerd worden dat mensen niet in hun dagelijkse leven beïnvloedt werden door gebeurtenissen in een serie, maar het kon wel herinneringen oprakelen vanuit hun eigen ervaringen.