HBO Creative Business studente opzoek naar een meewerkstage per september

Merit

Merit kan jullie ondersteunen met diverse (creatieve) werkzaamheden!

Dit is Merit

Dit is het profiel van Merit uit Utrecht. Merit is voor de start van haar derde studiejaar in september opzoek naar een meewerkstage van 5 maanden. Tijdens deze periode kan ze 4 dagen fulltime meewerken. De 5e dag zal ze besteden voor het maken van een stageopdracht of onderzoek. Merit haar interesses zijn nog best wel breed, maar ze weet wel dat ze de creatieve sector of creatieve werkzaamheden het leukste vindt. Denk hierbij aan marketing, communicatie, pr of reclame, maar ook duurzaamheid vindt Merit erg belangrijk en interessant.

Na het afronden van de havo maakte Merit de keuze om een tussenjaar te nemen en een studiejaar in Amerika te volgen. Hier heeft ze verschillende vakken gevolgd, maar vooral haar Engelse taal verbetert en een stuk zelfstandiger geworden. Nadat ze terug kwam wilde ze beginnen aan de pabo (leraren opleiding), maar dit viel toch tegen en door het bedrijf van haar oom (marketing bureau) is op jaar huidige opleiding terecht gekomen (HBO creative business). Nu, twee jaar later, kan ze met zekerheid zeggen dat dat de juiste keuze was!

Naast de vele theoretische kennis, tentamens en projecten heeft Merit ook een minor marketing van duurzame oplossingen gevolgd. Lees meer over deze minor en andere projecten onderaan het profiel.

Merit omschrijft zichzelf als een teamplayer, nauwkeurig, creatief, communicatief vaardig en iemand met doorzettingsvermogen. Op mij is ze ook erg sociaal en gedreven overgekomen! Ben jij opzoek naar een stagiaire als Merit of in ieder geval geïnteresseerd in een kennismaking? Neem dan contact met mij op!

Dit kan Merit voor je doen

- Brainstormen en meedenken over bijv. nieuwe marketing strategieën
- Helpen met marketing/ communicatie/ pr werkzaamheden
- Content bedenken, creëren en verwerken
- Haar creativiteit gebruiken bij het helpen van het opzetten van een duurzaamheidsplan

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Projecten jaar 1 en 2:
Merit heeft in jaar 1 (2020/2021) van haar studie creative business een analyze en forensisch onderzoek gedaan naar een bedrijf naar keuze: new business models, company forensics of Dunkin Donuts. Hierbij is gekeken naar de value proposition, wat voor soort bedrijf het is, is er een business model canvas opgesteld (key partners, customer segments, revenue streams etc.) en is er vergeleken met competitors.

Merit heeft in jaar 2 (2021/2022) van haar studie voor het vak influencing your audience ‘the six stepts of nudging’ doorlopen voor de volgende casus: create a nudge that works to have people wear a mask properly in a place where it is recommended due to covid 19. Deze stappen bestonden uit define, explore, design, pre-select, evaluate en implement & measure.

Merit heeft in jaar 3 (2022/2023) tijdens haar minor marketing van duurzame oplossingen bij de opdrachtgever Gardeners gelopen in Amsterdam. Door het doorlopen van de Spark procescirkel is zij gekomen tot een gedrag veranderende oplossing.

Lees hieronder hoe dit proces verliep:
Merit begon met een werkblad probleemanalyse en een stakeholder analyse. Dit werkblad en de analyse hielp enorm om het probleem duidelijk in kaart te brengen en uit het probleem een concreet gedragsvraagstuk te destilleren. Het probleemgedrag dat in deze fase is geïdentificeerd is; Het niet opruimen van onnodige online bestanden wat leidt tot veel CO2 uitstoot. Hiernaast is ook het doelgedrag gedefinieerd; De consument die onnodige bestanden opruimt van zijn/haar apparatuur. Hierna heeft zij een interne en externe analyse gedaan, een literatuuronderzoek en zijn er meerdere mensen geïnterviewd.

Het bepalen van de gedragsfactoren en gedragstechnieken op basis van de onderzoeksresultaten was de volgende stap. Het eerste prototype is toen ontstaan. Na het vragen van feedback bij verschillende experts, peers en de opdrachtgever kon Merit de eerste versie van haar prototype verbeteren. Het uiteindelijke idee was het stellen van vergelijkingen die het probleem goed zouden schetsen, een voorbeeld hiervan is: een jaar lang 20 emails per dag staat gelijk aan 1000 km rijden met de auto. Hierna is het prototype getest tijdens de testfase en zijn KPI’s opgesteld. Om dit proces af te ronden heeft Merit een budget en implementatieplan gemaakt. Hierin wordt er gekeken naar de kosten en naar wat er nodig is om deze oplossing, in de praktijk op de markt te brengen.