Hein, een student Digital Marketing op zoek naar een afstudeerstage

Hein

Dit is Hein

Mag ik je voorstellen aan Hein? Een student Commerciële Economie met de afstudeerrichting Digital Marketing die per 22 maart op zoek is naar een afstudeerstage van 20 weken. Na het afronden van zijn mavo heeft Hein binnen drie jaar twee mbo studies afgerond (Commercieel Medewerker Binnendienst & Junior Accountmanager), waarna hij besloot direct door te gaan naar het hbo. Na een poging Bedrijfskunde (te weinig marketing, te veel recht) kwam hij vanwege de ontstane passie voor online marketing al snel uit bij zijn huidige studie. Doordat Hein niet bang is voor een uitdaging en avontuur, is hij momenteel druk bezig met de verhuizing van Enschede naar Utrecht en in deze omgeving zoekt hij dan ook zijn afstudeerstage.

Voor de afronding van zijn studie zoekt Hein op dit moment een afstudeerstage, waarin hij zichzelf verder kan ontwikkelen en bewijzen binnen online marketing. Binnen online marketing vindt Hein de website kant, alsook de social media kant zeer interessant. Een andere overeenkomst daarbij is dat hij het analyseren van marketingdata erg leuk vindt, dit is dan ook een onderdeel waarin hij zichzelf graag mee bezig zou zien. Verder staat Hein er in overleg voor open om 3 dagen mee te werken, zo lang de kwaliteit van het onderzoek gewaarborgd blijft.

Woorden die Hein omschrijven:
- Vriendelijk
- Proactief
- Sociaal
- Teamspeler
- Nieuwsgierig
- Gunfactor (volgens zijn vrienden)

Hein is een vriendelijke en gedreven student die het beste werkt wanneer er enkele structuren aanwezig zijn. Hij geeft dan ook aan graag te ervaren hoe zijn toekomstige collega’s werken, zodat hij daar weer van kan leren. Daarbij geeft hij direct aan niet bang te zijn om dit zelf te bewerkstelligen!

Hein heeft onder andere ervaring opgedaan met SEO/SEA, Wordpress, Google Analytics en Facebook Ads.

Waarom zou je Hein aan moeten nemen?

Wanneer ik dit aan hem vraag geeft hij aan dat je met hem een vriendelijke en sociale student met een flinke dosis positiviteit binnen te halen. Daarnaast heeft hij zichzelf continu beziggehouden met online marketing, waardoor hij verwacht ook daadwerkelijk van toegevoegde waarde te kunnen zijn. Dat laatste vindt hij sowieso belangrijk: hij wil namelijk echt van toegevoegde waarde voor zijn stagebedrijf zijn!

Dit kan Hein voor je doen

- Aan de slag met online marketing
- Werken met o.a. SEO/SEA, Google Analytics, Wordpress, Facebook Ads
- Een strategisch vraagstuk onderzoeken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Hein heeft naast zijn verschillende bijbanen ook andere ervaringen op gedaan doormiddel van verschillende projecten uit te voeren. Zo heeft Hein tijdens zijn minor 'Digital Marketing' samen met een team een website opgezet waar men sushi benodigdheden via Bol.com konden kopen. Hein heeft samen met zijn team de website helemaal zelf opgezet met daarbij de social media kanalen, Google Ads, Analytics etc. Deze minor is afgesloten met een 8.

Naast de minor Digital Marketing heeft Hein nog een ander project voor zichzelf gedaan. Hein wilde zich namelijk meer verdiepen in het maken van een website via Wordpress en de daar bijbehorende onderdelen. Zo heeft Hein voor zich zelf een website opgezet waar hij zijn recepten in verwerkt. Hein houdt namelijk van koken en wil zijn passie graag met anderen delen. Uiteraard moet hier een verdienmodel aan vast zitten en daarom worden er verschillende producten omschreven die men kan kopen via Bol.com. De website is nog in de ontwikkelingsfase maar dagelijks trekt het toch een aantal bezoekers.

Hein wou zichzelf meer ontwikkelen en deed dit door stage te lopen bij een online marketingbureau op Curaçao. Deze stage is van beide kanten zo goed bevallen dat Hein na zijn stage, op afstand, kon blijven werken bij het bedrijf. Naast zijn studie is hij nog dagelijks bezig met het onderhouden en optimaliseren van een website. Ook de stage heeft Hein afgesloten met een 8 als cijfer.