Sociale en leergierige bedrijfskunde student, per februari op zoek naar een uitdagende meerwerkstage.

Requím

Deze kan 4 dagen in de week meewerken op de volgende afdelingen: finance, marketing en logistiek

Dit is Requím

Maak kennis met Requim (22) Hij is een derdejaars Bedrijfskunde student aan de Hogeschool van Rotterdam. Hij heeft er 2 jaar geleden voor gekozen om naar Nederland te verhuizen vanuit Suriname. Dit was voor hem een grote stap en ook een uitdaging. Toch pakte hij deze graag aan met beide handen. Requim is per februari op zoek naar een uitdagende meewerkstage waar hij voor een periode van 20 weken, 4 dagen in de week kan meewerken op de finance, logistiek of marketing afdeling.

Voor Requim was het brede aspect vooral wat hem aantrok tot bedrijfskunde. Hij zou bij deze opleiding op alle vakgebieden kennis kunnen opdoen. Dat is ook wat hij de afgelopen drie jaar heeft kunnen doen. Hij vindt bijna alle vakgebieden het leukst maar heeft toch de voorkeur naar marketing of logistiek.

Zo heeft hij voor een project samen met een groepje, een markt onderzoek gedaan om te kijken hoe een start-up bedrijf in Tunesië zich kan internationaliseren. Zo heeft hij een knock-out fase gehad waar bepaalde landen niet aan eisen voldeden. Uiteindelijk bleek het dat Duitsland overbleef en dat het bedrijf hier zijn producten moest verkopen.

Ook heeft hij via het programma Engage, processen van een bedrijf in kaart leren brengen om zo eventuele pijnpunten te vinden. Zo kan het bedrijf deze pijnpunten aanpakken en verbeteren voor toekomstige klanten of huidige klanten.

Requim heeft is Suriname een jaar bij een consultancy bureau gewerkt waar hij vooral administratieve taken op zich nam. Hij vond het werk erg leuk en elke dag was anders. Zo houd Requim van een beetje dynamiek. Echter heeft Requim af en toe wel problemen om planmatig te werk te gaan.
Woorden die Requim verder omschrijven:
- Sociaal
- Flexibel
- Kan goed samenwerken
- Pro-actief
- Leergierig

Dit kan Requím voor je doen

- 4 dagen in de week meewerken
- Website maken en onderhouden
- Marketingplan schrijven
- Processen in kaart brengen om zo pijnpunten te ontdekken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

In het 2e jaar van de opleiding moest er een website worden gemaakt voor de onderneming "Schorem". Dit werd door middel van de webbuilder wix.com gerealiseerd. Verder moesten er processen worden omschreven in Engage en daarmee was Requím belast. Requím beschreef deze processen aan de hand van desk research en analyse om. Dit had te maken met hoe zaken verlopen binnen de organisatie en hoe die verbeterd kunnen worden als ze ergens vast zitten. Dit was voor het vak operational management en organisatiekunde.

Voor het vak strategie & marketing in jaar 2 moest er worden geïnternationaliseerd voor een start-up onderneming uit Tunesië, genaamd Bahia. Dit werd in groepsverband gedaan. Dit hield in dat er een land werd gezocht binnen Europa naar waar internationalisatie gerealiseerd kon worden door "Bahia". Requím was hier belast met het opstellen van de MAM "Market Attractive Matrix" scorecard om te weten welk land het gunstigst zou kunnen zijn voor internationalisering. Dit deed hij aan de hand van onderzoek te doen en gegevens en feiten te achterhalen van betrouwbare bronnen zoals CBS en artikelen. Door dit te doen gaf hij de landen scores en op basis daarvan werd het land gekozen door hem.