Ambitieuze en commerciële student Dennis is per februari 20 weken fulltime inzetbaar tijdens zijn afstudeerstage!

Dennis

Dennis kan jullie organisatie helpen door een marktonderzoek uit te voeren, te kijken naar nieuwe potentiële klanten en hoe die te bereiken d.m.v online marketing.

Dit is Dennis

Graag stel ik je voor aan Dennis, een 26-jarige jongen die geboren is in Haaksbergen en nu met zijn vriendin samenwoont in Arnhem. Dennis studeert International business & management, een commerciële en internationaal georiënteerde hbo opleiding.

Dennis was op jonge leeftijd al gefascineerd door het buitenland. Hij zag al snel in dat Nederland als klein landje veel profijt heeft van het (ver)handelen en dat internationaal zaken doen erg belangrijk is. Zodoende koos hij op 17-jarige leeftijd, direct na het behalen van zijn havo diploma, voor de studie International Business & Management.
Echter heeft hij deze studie na een jaar moeten beëindigen wegens privé omstandigheden. Hij besloot te gaan reizen en hoopte zich daar persoonlijk te ontwikkelen. Zijn reis startte in Moskou waar hij zich realiseerde dat hij ook moest gaan werken. Hij kwam terecht op het eiland Kos, waar hij twee opleidingen volgde tot gespecialiseerd internationaal barman. Met die diploma's op zak kon Dennis op heel veel plekken en in verschillende landen terecht als cocktailshaker, barman en barhoofd. Hij heeft de leukste tijd gehad in Thailand, Londen en Stockholm.

Op persoonlijk vlak heeft Dennis zich in die 4 jaar onwijs weten te ontwikkelen. Hij gaf aan na de havo nog zo jong en onwetend te zijn. Tijdens het reizen en werken is hij volwassen geworden en een beter beeld gekregen van wat hij later wil gaan doen. Ook ging hij dingen meer waarderen die hij vroeger voor lief nam. Bij zijn terugkomst in Nederland was hij dan ook vastbesloten om alsnog verder te gaan met de studie International Business & Management.
Inmiddels zit hij in het 4e en laatste jaar van de opleiding en gaat vanaf februari afstuderen.

Tijdens de studie heeft Dennis veel projecten uitgevoerd. Daarover lees je later meer!
In projecten is Dennis ro-actief ingesteld en neemt makkelijk de leiding. Hij werkt graag precies. Hij vindt het belangrijk dat een adviesrapport écht niet te weerleggen is. Hij is goed in het leggen van verbanden en kan zich helemaal verliezen in een bepaald onderwerp of vraagstuk. Dit ziet hij zeker als een pluspunt maar tevens als valkuil, soms geeft hij aan iets te streberig te zijn.

Naast studeren heeft Dennis altijd parttime gewerkt omdat de studie hem makkelijker af ging naarmate hij ouder was. Hij begon als parttime verkoper in een kledingwinkel en koos daarna voor baantjes die beter bij de studie passen. Zo werkte hij de laatste jaren in de online payment sector. Samen met 5 collega's was hij verantwoordelijk om het online marktaandeel te vergroten. Ook hield hij zich bezig met support activiteiten en het begeleiden van klanten.

In zijn vrije tijd spendeert Dennis veel tijd met zijn vriendin en met vrienden. Hij is een sociale en sportieve jongen die regelmatig op de sportschool te vinden is. Ook is hij fanatiek voetbalsupporter en bezoekt wedstrijden wanneer dit weer kan.


Na het afstuderen gaat Dennis graag fulltime aan het werk binnen het online marketing vakgebied. Wellicht kiest hij er later voor om nog een master te doen zodat hij zich kan specialiseren. Het lijkt hem erg leuk om een start-up of een klein bedrijf die nog niet zo ver zijn met online marketing en advertising, te helpen met zijn kennis.


Dit kan Dennis voor je doen

- Marktonderzoek uitvoeren
- Een strategisch online marketingplan uitwerken
- Onderzoek doen naar mogelijke klanten in het buitenland en hoe die te benaderen
- Operationele werkzaamheden als zoekmachine optimalisatie, bijhouden van social media, klantencontact oppakken

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Afgelopen jaar werkte Dennis in een projectgroep voor een kleine ondernemer uit Den Haag, een winkel in Indiase voedingsmiddelen. Deze ondernemer is zwaar getroffen door Covid-19 omdat ze op dat moment 100% afhankelijk waren van de offline winkel. De groep schreef een nieuw marketingplan waarbij het lokaliseren van een nieuwe 'target group' centraal stond. Om dit te kunnen doen heeft Dennis gekeken naar de website en deze beoordeeld via de UX-design criteria en conversion optimization. Verder heeft Dennis ook de huidige SEO en SEA situatie geanalyseerd en aanbevelingen gegeven zodat de winkel online beter in de markt staat.

In jaar 3 heeft Dennis de minor 'digital marketing' gevolgd. Hij koos hiervoor omdat dit goed aansluit bij zijn toemalige werkzaamheden bij het online payment bedrijf. Ook ziet hij dat online marketing de toekomst is voor veel bedrijven. De minor is vooral theoretisch maar ook heeft Dennis voor verschillende bedrijven de marketingactiviteiten geanalyseerd en optimaliseerd. Zo checkte hij de website op usability en schreef hij teksten voor de website SEO, en maakte hij advertenties (SEA).

Momenteel is Dennis in de afrondende fase van zijn meewerkstage bij een advertentiebureau in Almelo. Dit bedrijf zet online marketing in voor andere bedrijven. Werkzaamheden tijdens deze stage waren keywords onderzoek doen, advertenties vormgeven, overleggen met klanten en het implementeren en analyseren van nieuwe advertenties en online marketinguitingen. Dennis kreeg verantwoordelijkheid voor een aantal klanten om daar alles voor te realiseren.