Tom, een student Commerciële Economie, is per februari op zoek naar een uitdagende afstudeerstage in omgeving Amsterdam

Tom

Tom kan aan de slag met een interessant onderzoeksvraagstuk zoals een marktonderzoek, strategisch marketingplan of meer

Dit is Tom

Maak kennis met Tom! Een HBO-student Commerciële Economie die per februari 2021 mag starten aan zijn afstudeerstage. Tijdens deze stage is hij 20 weken beschikbaar voor een interessant onderzoek die jullie als bedrijf hebben liggen. Denk hierbij aan een marktonderzoek of bijvoorbeeld een strategisch marketingplan. Daarnaast staat hij ervoor open om 2 dagen in de week ondersteuning te bieden aan het team. Zijn voorkeur hierbij ligt bij werkzaamheden omtrent marketingcommunicatie of klantcontact.

Op de middelbare school was Tom al een gemotiveerde student. Hij deed de havo, maar was daarnaast ook geselecteerd voor de Business Excellence Class. In deze klas werd er nog meer focus gelegd op economie. Na het succesvol behalen van zijn havo-diploma begon hij aan zijn huidige opleiding: Commerciële Economie te Hogeschool van Amsterdam. Tom wist namelijk al snel dat hij iets in economie wilde doen, mede door de Business Class waar hij aan mocht deelnemen op de havo. Wat hij precies in de economie wilde doen, dat wist hij nog niet. Deze opleiding bood hem daarom de brede oriëntatie die hij op dat moment zocht. Tom heeft als specialisatie Marketing en Sales gekozen. Vooral de laatste maanden merkt hij dat hij Digital Marketing erg interessant vindt. Daarnaast vindt hij vooral internationale projecten ook heel leuk om mee bezig te zijn.

Inmiddels heeft Tom al veel relevante ervaringen op kunnen doen via zijn projecten, stages en bijbanen. Bovendien heeft hij de minor Global Branding & Cambridge English afgerond. Tijdens deze minor heeft hij 3 internationale projecten gedaan. Zijn stage is hij begonnen bij een bedrijf in security systemen, in New York. Helaas kon hij deze stage niet afmaken vanwege de coronaperiode, dus heeft hij de helft van zijn stage bij een ander bedrijf in Nederland gedaan. In beide stage-ervaringen heeft hij als Sales Executive gewerkt. Meer hierover lees je onder het kopje 'ervaringen'.

Ik heb Tom leren kennen als een communicatief vaardige jongen. Hij is gedreven en gaat nieuwe uitdagingen niet snel uit de weg. Een goede prater met al enige ervaring in sales, maar hij weet dat hij het idee erachter (onderzoek doen en marketinguitingen) nog leuker vindt. Verder is hij een teamspeler, wat tevens in zijn hobby terug te zien is: voetbal en tennis. In een groep vindt hij het geen probleem om de leiding op zich te nemen.

Dit kan Tom voor je doen

;

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Tom heeft diverse projecten gedaan tijdens zijn opleiding. Voor één ervan heeft hij een marktonderzoek gedaan en uiteindelijk een adviesplan opgesteld waarbij hij voor een bedrijf bepaald heeft welk land het meest interessant zou zijn om de focus op te leggen. Dit project heeft hij afgerond met een 7.3.

Voor een ander project was Tom deelnemer van het beste team om een exportplan op te stellen. Voor dit project werkten ze samen met een school in Dortmund en werden de landen Zweden en Polen onder de loep gelegd. Dit project heeft hij afgerond met een 8.5.

Tom heeft in groepsverband een zero-budget marketingcampagne voor een taxibedrijf opgezet. Hiervoor hebben zij alles van marktonderzoek tot ideeën en uitvoer gedaan, en zullen zij binnenkort ook in Mokum Magazine verschijnen.

Tijdens zijn stage heeft Tom als Sales Executive gewerkt. Zijn verantwoordelijkheden bestonden met name uit zaken regelen met leveranciers, orders en facturaties en telefonisch contact met klanten.

Naast zijn onderzoekvaardigheden en saleservaringen, vindt Tom het ook erg leuk om bezig te zijn met marketing en zich hierin verder te ontwikkelen. Zo beheert hij nu 5 social mediakanalen met in totaal 75.000 volgers. 3 daarvan is hij zelf opgestart en 2 daarvan heeft hij er gekocht. Hij deelt hier diverse foto's van hemzelf en anderen en verdient hier ook een klein centje mee. Daarnaast helpt hij een vriend, die een eigen marketingbureau heeft, ook met sales en marketingwerkzaamheden. Denk hierbij aan leads genereren via LinkedIn, Google Analytics beheren en websites (incl. inhoud) maken via Wix.