Kylian is per februari beschikbaar voor een afstudeerstage Ondernemerschap en Retailmanagement.

Kylian

Kylian kan aan de slag met een innovatie vraagstuk of onderzoek naar marktgroei!

Dit is Kylian

Maak kennis met Kylian, een twintig jarige student Ondernemerschap & Retailmanagement (ORM) die per februari beschikbaar is voor een afstudeerstage. Kylian ondersteunt de organisatie graag met de onderzoeksmogelijkheden naar potentiële groei of nieuwe kansen die gecreëerd kunnen worden. Tijdens zijn 20 weken durende afstudeerstage zal Kylian voor 40 uur per week bij de organisatie aanwezig zijn. Hij staat er voor open om één tot twee dagen mee te werken binnen de organisatie, maar de focus zal liggen op het onderzoek.

Tijdens zijn havo stond Kylian voor de lastige keuze voor de juiste vervolgstudie. Na een uitgebreide oriëntatie koos hij voor de opleiding ORM. De studie, breed ingestoken maar wel met een duidelijke ondernemersvisie, paste direct goed bij hem. Kylian is ambitieus ingestoken en heeft een duidelijk doel voor ogen wat hij ook met deze opleiding kan behalen. Zo wilt Kylian op termijn graag een bedrijf managen van een toffe ambitieuze organisatie. Daarnaast heeft Kylian nog één fanatiek doel: KNVB scheidsrechter worden van de eredivisie. Op dit moment is hij fanatiek fluitend in de Brabantse derde klasse.

De studiekeuze blijkt uiteindelijk goed bij Kylian te passen en inmiddels is hij als minor dan ook druk doende met de pre-master Strategic Management. Wellicht dat Kylian dan ook na zijn studie deze master gaat volgen. Echter, wanneer de organisatie waar Kylian gaat afstuderen past bij zijn persoonlijkheid, ziet hij mogelijkheden binnen de organisatie tot doorgroeien.

Tijdens zijn derdejaarsstage liep Kylian stage bij een grote sportketen in Nederland. Zijn taak was om samen met een team een nieuwe vestiging te openen. Hij was verantwoordelijk voor het bepalen van het juiste assortiment in de winkel voor deze vestiging en daarnaast het trainen van het personeel van iedere afdeling. Kylian's stage was bij de organisatie waar hij ook een bijbaan heeft. Inmiddels is hij in zijn bijbaan doorgegroeid tot dag verantwoordelijke en doet hij verschillende onderzoeken tot marktgroei voor het hoofdkantoor.

Kylian komt op mij ontzettend leergierig over en is erg doelgericht. Zijn vooruitstrevende karakter maakt dat Kylian een sterke mening heeft. Hij moet ervoor waken dat hij niet te vaak in discussie gaat om punten die er niet toe doen. Een andere valkuil van Kylian is dat hij ontzettend graag alles oppakt, maar hierdoor nog wel eens vergeet de juiste prioriteit te stellen. Dit heeft weinig effect op zijn resultaat, maar maakt dat hij soms energie steekt in punten waar hij weinig directe invloed op heeft.

Naast zijn studie is Kylian fanatiek sporter. Als scheidsrechter dien je natuurlijk top fit te zijn, maar daarnaast is hij fanatiek bezig met watersporten. Daarnaast is Kylian graag samen met vrienden.

Dit kan Kylian voor je doen

- Het verrichten van marktonderzoek
- Het schrijven van een marketingplan
- Het schrijven van een duidelijk Salesplan
- Het bepalen van strategische keuzes
- Onderzoeken van groeimogelijkheden

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Kylian heeft tijdens zijn (meewerk) stage, in een klein team van 4, gewerkt aan de opening van een nieuwe Decathlon vestiging in Nijmegen. De werkzaamheden die Kylian heeft uitgevoerd zijn: het rekruteren van het team en het om- en opbouwen van de winkel. Kylian heeft daarvoor eerst een marktonderzoek uitgevoerd naar de juiste assortimentskeuzes van alle sporten in de winkel. Na de succesvolle opening van de winkel heeft Kylian cursussen gegeven over het uitvoeren van een concurrentieanalyse aan zijn collega`s.

Kylian heeft in het tweede jaar van zijn opleiding, Ondernemerschap en Retail Management, in een groep van 4 studenten deel mogen nemen aan de Student Challenge van het World Retail Congress. Het World Retail Congress is een jaarlijks congres waar topretailers bijeenkomen om de huidige trends te bespreken en inspiratie op te doen. Als enige Nederlandse deelnemende groep heeft Kylian, samen met zijn projectgroep, een winkelconcept, gebaseerd op Muhammad Ali (iconisch persoon uit de jaren `90), bedacht en visueel uitgewerkt.