HBO-studente Amber studeert Hotel en Event Management en is per mei op zoek naar een afstudeerstage!

Amber

Amber is vaardig met het schrijven van onderzoeks- en adviesplannen.

Dit is Amber

Maak kennis met Amber! Een HBO-studente die per mei mag beginnen aan haar afstudeertraject. Voor een periode van minimaal 20 weken is zij beschikbaar om een onderzoek voor een bedrijf uit te voeren. Ook staat zij ervoor open om eventueel 2 tot 3 dagen in de week mee te draaien binnen het team.

Amber heeft, voordat ze aan haar huidige opleiding begon, haar HAVO-diploma behaald. Achteraf gezien weet ze dat ze met haar kwaliteiten ook VWO had kunnen doen. Hiermee had ze dan graag Psychologie, en meer specifiek Neuropsychologie, willen studeren. Amber vindt het enorm interessant hoe een brein in elkaar zit en hoe mensen denken en doen. Desalniettemin was Amber erg blij met haar HAVO-diploma en vielen haar ogen tijdens haar oriëntatieproces eerst op de opleiding Facility Management. Amber houdt namelijk van organiseren en mensen helpen hen te vermaken. Toen ze verder zocht kwam ze terecht bij de Hogeschool Tio Rotterdam en wist ze direct dat ze hier wilde gaan studeren. Hotel en Event Management gaf haar precies de brede oriëntatie die ze miste bij de Hogere Hotelschool. Helaas bood Tio Rotterdam haar gewenste opleiding niet in de Engelstalige variant aan. Daarom is Amber uiteindelijk gestart aan de Hogeschool Tio Utrecht.

Amber interesseert zich niet specifiek in hotels of events, maar met name de achterkant van hospitality. Het onderzoeken hoe, wie, wat, waarom en wanneer. Vakken als Marketing en Management Skills spraken haar daarom tijdens haar studie ook erg aan. Inmiddels heeft Amber de minor International Business Management afgerond. Tijdens deze minor heeft ze een plan opgesteld voor Starbucks waarin ze onderzocht in welke landen zij het beste nieuwe cafés konden openen en waarom.

Daarnaast heeft ze twee keer stage gelopen, waaronder haar meest recente bij een Hotel Management organisatie. Hier heeft ze naast haar dagelijkse werkzaamheden ook onderzoek gedaan naar softwaremogelijkheden voor nieuwe hospitality locaties. Dit omvatte het zoeken en analyseren van diverse bedrijven, het maken van notities, het beoordelen en tegen elkaar afwegen en die uitwerken tot een begrijpelijk en correct adviesplan. Een soortgelijk onderzoek heeft ze tijdens deze stage ook uitgevoerd voor coworking.

Amber komt op mij over als een echte doorzetter die zichzelf door haar opgedane ervaringen flink heeft ontwikkeld op verschillende aspecten. Ze is een sociale en welbespraakte meid. Uitdagingen vindt ze leuk om aan te gaan, juist tijdens haar afstuderen zou ze graag buiten de hospitality industrie gaan. 5 woorden die haar verder omschrijven:
- Oprecht
- Luisterend oor
- Leergierig
- Recht door zee
- Spontaan

Kan Amber bij jullie een uitdagend vraagstuk oplossen?

Dit kan Amber voor je doen

- Marktonderzoek doen
- Adviesplan opstellen
- Correcte en duidelijke teksten schrijven
- Werken met Word, Excel en SPSS

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Amber werkt naast haar studie 2 tot 5 dagen per week als serveerster/floor-manager bij een restaurant aan de Oude Gracht in Utrecht. In haar werk heeft ze een scala aan ervaringen opgedaan door het omgaan met lastige bijvoorbeeld dronken gasten, verantwoordelijkheid nemen met betrekking tot het afsluiten van de dag, nieuwe collega’s inwerken en werken in een multicultureel team. Hierdoor heeft zij geleerd klantgericht en in service te zijn voor de gast, het bedrijf en haar collega’s. Ook heeft zij haar sociale vaardigheden verder ontwikkeld. Dit heeft haar gevormd tot een proactieve, communicatief vaardige jonge vrouw, die nieuwe uitdagingen niet uit de weg gaat.

Amber heeft in haar studietijd twee stages gelopen in het buitenland. In Helsinki bij een F&B service organisatie en in Barcelona bij een Hotel Management bedrijf. Omdat Amber leergierig en nieuwsgierig is en graag uit haar comfort-zone treedt, had zij om nieuwe lessen over zichzelf te leren geen betere plekken kunnen uitkiezen! In Barcelona werd zij geconfronteerd met een grote culturele kloof en had ze te maken met ”problemen” waar ze nog niet eerder tegenaan was gelopen.
Effectief communiceren, iets wat haar meestal goed afgaat, was nu iets waar zij bewust bij stil moest staan. Zij werd gedwongen naar haar eigen houding en gedrag te kijken om de gewenste resultaten te gaan bereiken. Na een wat moeizame en stroeve start, vond een evaluatiegesprek plaats. Over en weer werd duidelijk wat moest worden aangepakt en hoe dat te doen. Dit mondde uit in een betere samenwerking, een fijnere werksfeer en uiteindelijk in een opvallend hoge eindbeoordeling door het bedrijf: een 8,6.