Enthousiaste Jilly is per februari beschikbaar voor een afstudeerstage waarbij ze jullie onderneming 20 weken fulltime kan ondersteunen met een commerciëel probleem of vraagstuk.

Jilly

Jilly kan met haar ondernemende genen en commerciëel talen onderzoek doen naar klantloyaliteit, het in kaart brengen van de customer journey en koopgedrag van de klanten, verhogen van de transactiewaarde of een marktonderzoe…

Dit is Jilly

Laat me je voorstellen aan de enthousiaste Jilly uit 's-Hertogenbosch. Op dit moment zit Jilly in het vierde en laatste jaar van de Hbo-opleiding Ondernemerschap en Retail management.
Per februari 2021 gaat ze afstuderen en is dan 20 weken fulltime beschikbaar. Met haar ondernemende genen, commerciëel inzicht en sociale voelsprieten komt ze jullie onderneming graag ondersteunen!

Toen Jilly na de Havo op zoek ging naar een studie kwam ze al snel bij haar huidige opleiding terecht. Met een familie die grotendeels bestaat uit diverse ondernemers kan dat ook bijna niet anders. Na het bezoeken van de open dag besloot ze te starten aan de Associate Degree van ondernemerschap. Dit is een praktische en verkorte Hbo-opleiding waarbij je voor een werkgever diverse praktijkopdrachten en onderzoek uitvoert. Alle schoolopdrachten worden voor hetzelfde bedrijf gedaan. Voor Jilly was dit ideaal.

Ze werkte al met veel plezier als parttime verkoopster bij een juwelenzaak in Den Bosch. Dit bedrijf, een succesvolle start-up bleef maar groeien. Op het hoofdkantoor waren ze inmiddels druk bezig met uitbreiding en openen van meerdere vestigingen.
Jilly kon haar schoolprojecten goed combineren met deze werkgever.

Zo heeft ze onder andere een HR-analyse geschreven, een marktonderzoek gedaan en een meewerkstage gelopen waarbij ze een half jaar meekeek met de eigenaresse en alle processen rondom het ondernemerschap van dichtbij zag.

Met veel succes behaalde Jilly binnen twee jaar het diploma van de Associate Degree. Ze besloot een jaar fulltime te gaan werken bij de sieradenwinkel. Ze wist al snel dat ze wilde doorstuderen en kon na een jaar doorstromen in het 3e jaar van de reguliere Hbo-opleiding: Ondernemerschap & Retail management, waar ze nu dus bijna mee klaar is.

Tijdens dat eerste jaar moest Jilly een onderneming gaan helpen opstarten. Haar broer was onlangs gestart met zijn eigen kledinglijn, een ideale start-up waar Jilly voor haar stage terecht kon. Voor dit bedrijf schreef ze onder andere een social media strategie en bracht toekomstperspectief in kaart.

Momenteel volgt Jilly de minor 'Financiële planning' waarbij ze zich met verschillende financiële onderwerpen bezig houdt. Bijvoorbeeld wat er bij komt kijken als je een huis gaat kopen, later een schenking wilt doen en alle andere belastingtechnische onderwerpen. Vooral op persoonlijk vlak vindt Jilly dit een super interessant onderwerp maar ook als ze later haar droom van een eigen onderneming mag verwezenlijken komt deze kennis goed van pas!

Een recent project waar Jilly onlangs met groepsleden mee bezig was, is een project voor de gemeente Asten. De groep schreef een plan voor een toekomstbestendig winkelcentrum. Ze deden onderzoek, schreven een adviesrapport en presenteerde dit aan de gemeente.

Tijdens projectgroepen wordt Jilly soms aangesteld als projectleider. Wanneer ze die rol krijgt voert ze hem graag uit. Inmiddels heeft ze veel geleerd van een vorig project dat stroef liep. Één van de groepsleden voerde zijn taken niet goed uit en kwam zijn afspraken niet na. Jilly had de neiging om te aardig te blijven maar zette zich over haar bescheidenheid heen. Inmiddels weet ze dat je de lijntjes kort moet houden, afspaak is afspraak! Ze vindt het nu absoluut geen probleem meer om mensen te wijzen op hun afspaken en werkzaamheden.

Persoonlijke kenmerken van Jilly zijn vooral haar doorzettingsvermogen en sociale skills. Als er onderwerpen zijn op school waar ze moeite mee heeft of wat bijna niet lukt, zoekt ze naar een oplossing en doet er dan ook alles aan om alsnog dat doel te bereiken, tot nu toe met veel succes! Een valkuil kan zijn dat ze dyslectie heeft. Ze kent haar zwakte goed maar ziet dit niet als een probleem. Bij het schrijven van teksten schakelt ze altijd iemand in die haar werk kan controleren op taal. Mocht ze toch een foutje maken dan kan ze het altijd goed omzetten in een grapje. Verder omschrijven anderen haar als onwijs flexibel en een aanpakker. Vooral bij het sieradenlabel waar ze al jaren werkt krijgt ze dit te horen. Jilly is absoluut niet gebonden aan vaste werktijden, valt altijd voor iedereen in wanneer nodig en zal op elk vlak bijspringen ookal zijn de werkzaamheden niet altijd waar ze voor is aangenomen.

Naast het vele werken en het studeren besteed Jilly veel tijd met haar vriend en vooral met vriendinnen. Gezelligheid staat bij haar op nummer één. Of dit zich nu uit in een leuk festival of stapavondje, of tot een spelletjesavond thuis op de bank, zolang ze met anderen is is Jilly in haar nopjes. Ook gaat ze regelmatig 'powerwalks' houden; een grote wandeling waarbij ze tussendoor oefeningen doet.

De droom van Jilly is om later een eigen ondernemer te kunnen zijn. Haar nadeel wat tegelijkertijd kansen biedt is dat ze enorm veel interesses heeft. Van makelaardij en financieel adviseur tot een retail ondernemer in bijvoorbeeld de mode of voedingsindustrie. Haar ondernemende drijfveer komt hoe dan ook ooit goed terecht.
Kan Jilly iets voor jullie betekenen?

Dit kan Jilly voor je doen

- Customer Journey (her-)schrijven
- Onderzoek doen naar nieuwe markten of producten
- Optimaliseren van de traffic naar jullie website of fysieke vestigingen
- Zorgen voor een betere transactiewaarde
- Een plan schrijven voor meer klantloyaliteit

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Tijdens de eerste twee jaren van haar Associate Degree ondernemerschap voerde Jilly verschillende opdrachten uit voor haar werkgever, een inmiddels bekend sieradenlabel met meerdere vestigingen.
Zo heeft ze onder andere een HRM analyse gemaakt. Hierbij bekeek ze hoe de processen rondom het werven, aannemen en ontwikkelen van personeel bij zo'n groeiende organisatie beter konden.

Tijdens haar meewerkstage in het eerste jaar werkte Jilly een half jaar fulltime mee op het hoofdkantoor. Ze ondersteunde diverse afdelingen, van communicatie en marketing tot HR maar ook de inkoop en salesafdeling. Ook hielp ze mee met het organiseren van evenementen en kreeg ze veel verantwoordelijkheid. Dit vond Jilly erg leuk omdat ze nu onwijs betrokken raakte bij de volledige onderneming. Een super leerzame periode voor haar!

Een andere opdracht die ze voor haar werkgever deed was het doen van marktonderzoek. Jilly bekeek het huidige marktaandeel, op welke doelgroep het bedrijf zich richt maar vooral waar er mogelijkheden zijn in de toekomst. Ze schreef een analyse en adviesrapport om over 5 jaar meerdere doelgroepen te kunnen aanspreken.