De ambitieuze en volwassen bedrijfskundige Siebe!

Siebe

Siebe kan de efficiëntie en effectiviteit van een organisatie vergroten door middel van procesoptimalisatie.

Dit is Siebe

Ik stel jullie graag voor aan Siebe!

Siebe is vanaf september 5 dagen per week, 20 weken lang beschikbaar om de processen van een bedrijf te optimaliseren. Hij heeft zelf geen auto maar reist graag met de fiets en zal voor verdere reizen het OV gebruiken.

Siebe is zijn studie carrière begonnen met de studie Communicatie en Multi Media Design. In het eerste jaar was hij daar erg enthousiast over en vond hij het leuk om creatief bezig te zijn. Echter merkte hij al snel dat de mensen om hem heen een stuk creatiever ingesteld waren. Iets wat Siebe leuk en interessant vindt maar niet iets waar Siebe zijn passie en carrière in zal vinden. Zodoende is hij gestopt en heeft hij gekozen voor een studie met meerdere kernvakgebieden om zijn opties open te houden, namelijk Bedrijfskunde MER.

Al snel kwam Siebe erachter dat hij een goede keuze gemaakt had. Hij vond het vak Recht leuk en heeft een fascinatie en passie gekregen voor organisatie en procesmanagement. Nu hij bijna alles afgerond heeft en wil gaan beginnen met zijn carrière moet hij alleen zijn afstudeeropdracht nog doen. Dit wil hij graag doen in de vorm van een procesoptimalisatie stage. Hij heeft al ervaring met ERP systemen en het controleren/optimaliseren ervan. Daarnaast heeft hij een sterk moreel kompas en wil hij graag bijdragen aan de verduurzaming van bedrijven.

Zodoende heeft hij al een groot project mogen doen voor zijn meewerkstage en heeft hij al een procesoptimalisatieopdracht gehad bij een recruitment kantoor. Siebe heeft dus al ervaringen en weet ook dat hij dit kan en leuk vindt. Naast zijn eigen werkervaring heeft hij ook in groepsverband gewerkt. Dit gebeurde vaak tijdens projecten of opdracht die hij vanuit college kreeg. Zijn mede-studenten zouden hem beschrijven als:

- Een harde werken
- Geeft liever de regie uit handen om zelf doelgerichter te werken
- Houdt van deadlines
- Gezellig op de juiste momenten
- En heeft zijn zaakjes goed op orde, organisatorisch sterk dus

Siebe zoekt een bedrijf waar hij zijn afstudeerstage en opdracht kan doen. Hij wil graag een bedrijf die qua structuur platgeslagen is, die een duidelijk en helder doel heeft en natuurlijk een leuke groep collega's in dienst heeft.

Heeft u ruimte voor deze topper?

Dit kan Siebe voor je doen

- Vooronderzoek
- Procesoptimalisatie
- Implementatie van zijn plan
- Inzichtelijk maken waar de verbeterpunten/pijnpunten zitten.
- Het bedrijf effectiever en efficiënter te werk laten gaan.

Waarom je deze kandidaat in je team wil hebben

Procesoptimalisatie Recruitmentorganisatie.
Siebe heeft in zijn 3e jaar een stage gelopen bij een groot recruitment bureau in Amsterdam. Naast de dagelijkse werkzaamheden heeft hij ook een onderzoek gedaan naar de processen binnen de organisatie. De recruitmentprocedure was altijd ongeorganiseerd en chaotisch. Hij heeft onderzoek gedaan naar de te nemen stappen van het recruitmentproces, deze vervolgens in kaart gebracht, waarna hij adviesrapport heeft opgesteld waarin zijn resultaten zijn beschreven.

Lead nurture campagne De Ruiter zaden
Tijdens zijn 4e jaar heeft Siebe een onderzoek gedaan bij een bedrijf dat handelt in zaden. Het bedrijf ontwikkeld en verkoopt verschillende tomaten soorten (en andere groenten) en zijn marktleider op dit gebied. De zaden die ontwikkeld worden zijn genetisch gemanipuleerd om bestand te zijn tegen bijvoorbeeld: ziekten, schimmels, watergift (veel of weinig water), klimaat (warm of juist kou), etc.

Het onderzoek dat Siebe bij het bedrijf heeft uitgevoerd diende als een 'vooronderzoek' voor de implementatie van een lead nurture campagne, die het contact met klanten zou gaan automatiseren. Om deze lead nurture campagne op te zetten is informatie nodig over de verschillende soorten klanten, informatiebehoefte van de klant per soort klant, de gewenste contactmomenten (en hoeveelheid) per soort klant.

Om tot de benodigde informatie te komen zijn interviews gehouden onder medewerkers en klanten van het bedrijf. Hieruit bleek dat het bedrijf teeltinformatie bijhield tijdens de ontwikkeling van de verschillende groenten soorten, over de omstandigheden (hoeveelheid water en licht, temperatuur, luchtvochtigheid, etc) waarbij de groenten soorten optimaal presteerden. Maar deze testresultaten niet deelden met haar klanten. Deze informatie bleek juist erg gewild.

Het onderzoek heeft zich vervolgd door inzicht te krijgen in deze omstandigheden en de momenten waarop klanten de informatie wilde ontvangen.

De resultaten van zijn onderzoek heeft hij verwerkt in een rapport, waarnaast ook een advies is geschreven.