Startersfunctie Accountmanager

Je gaat aan de slag bij de sales afdeling bij een logistiek bedrijf

Dit ga je leren

Bij jouw nieuwe baan als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor het inkoopproces en het beheren van nieuwe en bestaande klanten. Je hebt hierbij contact met klanten, leveranciers en collega's van de logistieke afdeling. Je werkt in teamverband en de core focus van de functie is het onderhouden van bestaande relaties. Binnen deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal!

Jouw belangrijkste taken en verantwoordelijkheden:

- Je bouwt aan goede relaties met klanten en leveranciers
- Accountmanagement
- Je gaat op bezoek bij vaste en nieuwe klanten om de diensten van het bedrijf te vertegenwoordigen
- Je werk in teamverband met de logistieke medewerkers om de haalbaarheid van de opties te toetsen
- Je gaat actief opzoek naar nieuwe klanten binnen jouw rayon
- Je monitort de leveringen en gaat nu op deze aankomen binnen het afgesproken termijn
- Je verricht administratieve werkzaamheden

Zo ziet jouw dag eruit

Je begint je dag rustig met een kopje koffie en een gezellig praatje met je collega’s. Hierna ga je direct aan de slag met de taken die je die dag moet gaan doen. Je krijgt een aanvraag binnen van een vaste klant die je gelijk opbelt om de opties te bespreken. Vervolgens leg je contact met een leveranciers om de mogelijkheden in kaart te brengen omtrent de inkoop van het desbetreffende product. Je overlegt met je collega van de logistieke afdeling hoe het proces omtrent het vervoer eruit komt te zien en wat de tarieven zijn. Vervolgens bel jij de vaste klant op om een akkoord te realiseren en daarna zal het traject worden overgenomen door een logistiek administratief medewerker. Na het afhandelen van de procedure ga je aan de slag om jouw klantenportenfolio uit te breiden door middel van acquisitie. Tenslotte ga je rond 15:30 richting een klant uit de regio om een kop koffie te drinken en de opties van de komende tijd in kaart te brengen. Geen dag is het zelfde binnen deze functie!

Dit ben jij

- Organisatorisch
- Een (commercieel/logistiek) hbo diploma is een pré
- Affiniteit met Chemie is een pré
- Sales ervaring is een pré
- Communicatief vaardig
- Commercieel vaardig
- Leergierig en proactief
- Probleem oplossend
- Een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige bedrijf is actief in distributie van gevaarlijke stoffen en er werken wereldwijd meer dan 1.300 medewerkers wereldwijd binnen de holding. De sfeer binnen de organisatie is te omschrijven als open en informeel.
group
250+ medewerkers
mood
Een goede, no-nonsense informele werksfeer in een jong en ambitieus team!
local_bar
Na het inwerktraject krijg je een auto, telefoon en laptop van de zaak!