Commercieel binnendienst medewerker

Jij gaat aan de slag met productinformatie en ondersteuning van de sales!

Dit ga je leren

Als Commercieel medewerker binnendienst ben je medeverantwoordelijk voor het behalen van de ambitieuze doelstellingen. Je focus ligt op de sales binnendienst, waaronder het up-to-date houden van productinformatie en het opstellen van offertes voor klanten. Je ondersteunt de afdeling sales bij het beantwoorden van technische vragen en het geven van productadvies. Daarnaast speel je een belangrijke rol bij het bepalen van de adviesverkoopprijzen.

Je ziet commerciële kansen en weet deze te benutten. Je werkt als teamplayer nauw samen met je collega’s van sales en marketing. Je kunt klantgericht, flexibel, gestructureerd en zeer accuraat werken, waarbij je eenvoudig gebruik maakt van je communicatieve vaardigheden.

Commercieel binnendienst medewerker

Zo ziet jouw dag eruit

Je bent als Commercieel medewerker binnendienst onder meer bezig met de volgende werkzaamheden:
• Je stelt offertes op voor (zakelijke) klanten en vraagt hiervoor inkoopprijzen op bij onze fabrikant.
• Je bepaalt, in overleg met de directie, de adviesverkoopprijzen voor de producten.
• Je ondersteunt accountmanagers met technische advisering en begeleiding bij diverse (bouw)projecten en onderhoudt hiervoor ook contact met onze fabrikant in Polen.
• Je begeleidt wekelijks bezoeken aan onze showroom door particulieren en zakelijke klanten.
• Je onderhoudt contact met klanten en andere relaties en beantwoordt diverse product- en technische vragen.
• Je ondersteunt de afdeling Marketing jaarlijks bij het updaten van alle productbrochures en het bijwerken van de productinformatie op de website en in andere communicatiemiddelen. Daarnaast verzorg je de producten voor deelname aan beurzen.
• Je blijft continu op de hoogte van ontwikkelingen in de markt en rapporteert aan de Commercieel directeur.

Dit ben jij

• Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal is een must. Daarnaast spreek en communiceer je gemakkelijk in het Engels.
• Op communicatief vlak ben je klantgericht, duidelijk, commercieel en overtuigend.
• Je hebt bouwkundig inzicht, werkt nauwkeurig, weet prioriteiten te stellen, werkt goed samen en kan ook zelfstandig en planmatig werken.
• Je hebt kennis van Microsoft Office programma’s, met name Excel.
• Ervaring met het softwareprogramma Unit4 is een pré.
• Woonachtig in de omgeving van Nijmegen.

Over dit bedrijf

Onze opdrachtgever is een van de grootste producenten van dakramen. Het hoofdkantoor in Nederland zit in de regio Nijmegen. Ze bestaan meer dan 20 jaar en in die tijd zijn ze snel gegroeid en niet alleen in Nederland. Internationaal zijn ze actief in Nederland, Duitsland, Italië en Polen. Binnen enkele jaren willen zij de producten in heel Europa kunnen aanbieden.

Zij spelen in op de internationaal groeiende vraag naar dakramen en door het efficiënte logistieke proces zijn zij in staat hoge kwaliteit tegen lage prijzen te leveren. Veel klanten kiezen voor de opdrachtgevers van jouw nieuwe werkgever vanwege het transparante bestelproces, de snelle levertijd en de zeer scherpe prijzen.

Om verdere groei te realiseren is de opdrachtgever op zoek naar versterking van het salesteam. Ambieer jij een binnendienstfunctie en ben jij woonachtig in de regio Arnhem/Nijmegen? Reageer dan snel!
group
50+ medewerkers
mood
Informeel en dynamisch
local_bar
Jonge organisatie!