Afstudeerstage internationaal marktonderzoek

Internationale kansen in kaart brengen

Dit ga je leren

Jouw toekomstige stagebedrijf is een Aziatisch bedrijf dat zich internationaal wil uitbreiden. Aan jou de taak te onderzoeken waar de kansen liggen binnen de nieuwe internationale markt. Dit ga je doen door middel van een internationaal marktonderzoek. Het doel van dit onderzoek is om andere markten in kaart te brengen en een adviesplan te schrijven om deze te bereiken. Het gaat wel over internationale markten. Tijdens jouw afstudeerstage komen de volgende onderwerpen aan bod:

- SWOT-analyse
- Potentiële afnemers in kaart brengen (marktonderzoek)
- Marketingstrategie bepalen
- Het schrijven van een adviesplan

Het doel van jouw adviesplan is om alle kansen en bedreigingen van deze markt in kaart te brengen en uiteindelijk natuurlijk de omzet verhogen.

Zo ziet jouw dag eruit

Je komt als afstudeerstudent binnen met een frisse blik. Jij helpt mee met het realiseren van de bedrijfsdoelstellingen. Je start de dag met een kopje koffie/thee en gaat aan de slag met jouw afstudeeropdracht. Je krijgt alle ruimte om een goed onderzoek te doen. Jij kijkt naar de mogelijkheden op internationaal gebied en beheerst de Engelse taal. Daarnaast staat de organisatie open voor jouw initiatieven en krijg je de kans om ook mee te draaien binnen het bedrijf. Zo kun je het team bijvoorbeeld ondersteunen met wat marketingactiviteiten.

Dit ben jij

- Zelfstandig
- Gemotiveerd
- Nieuwsgierig
- Beheersing Engelse taal
- Commercieel

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige stagebedrijf is actief in de voedselbranche en er werken 30 medewerkers binnen het bedrijf in Nederland en ruim 140.000 wereldwijd. De sfeer binnen de organisatie is te omschrijven als informeel.

Je krijgt bij dit bedrijf goede begeleiding op HBO niveau en je ontvangt een prima stagevergoeding.

Het bedrijf is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus een eigen auto is niet nodig.
group
20+ medewerkers
mood
Informeel
local_bar
Gezellige collega's