Uitdagende stage marketingcommunicatie

De organisatie strategisch beter positioneren, en daardoor leads genereren

Dit ga je leren

Tijdens jouw stage ga je praktisch aan de slag met het beter positioneren van de organisatie. Men wil namelijk gerichter in spelen op de doelgroep, waardoor het aantal kwalitatieve en warmere leads zullen toenemen en men bijvoorbeeld minder de hulp van bel bureaus hoeft in te schakelen.

Aan jou niet de taak om aan de slag te gaan met de leads (dit heeft men zelf een jaar geleden opgestart), wel wordt er van je verwacht dat jij jezelf volledig zal vastbijten als het gaat om de positionering van de organisatie.

Denk hierbij aan werkzaamheden omtrent:
- Content realisatie
- Interviews afnemen
- Contentplanning voor de socials realiseren
- Creatief meedenken als het over promotiemateriaal gaat
- Website optimaliseren (Wordpress, SEO, Google Analytics)

Zo ziet jouw dag eruit

Tijdens jouw stage zal je direct komen samen te werken met de eigenaar/directeur, die eerder ook manager communicatie is geweest. Hij zal je met alles helpen, tegelijkertijd wordt er van jou een proactieve instelling verwacht waarbij je in staat bent om de organisatie te helpen met jouw werkzaamheden. Men ziet je voornamelijk in het begin juist op kantoor verschijnen (uiteraard afhankelijk van COVID-situatie), later is de combinatie tussen kantoor/thuis juist ook mogelijk.

Dit ben jij

✔ Je wil aan de slag met marketingcommunicatie
✔ Je bent kritisch, leergierig, proactief sociaal
✔ Een ander zal jou niet op spelfouten betrappen
✔ Social media, SEO, Google Analytics en Wordpress is jou niet onbekend
✔ Adobe ervaring en een interesse richting data/business intelligence is een pluspunt

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige stagebedrijf is actief in business intelligence, waarbij zij middels data voor hun klanten (denk aan o.a. Bol.com en Xenos) inzichtelijk maken waar potentiele mogelijkheden liggen ter optimalisatie, zowel intern als extern gericht. Men doet dit met 17 collega's in het o zo mooie Utrecht.

Je komt zoals benoemd direct samen te werken met de directeur (eerder ook manager communicatie geweest), die eerder ook reeds een HBO stagiair met succes heeft begeleid. Verder is de sfeer te omschrijven als nuchter, gedreven en hands on. Naast dat je jezelf hierin herkend, is het in het kader van een succesvolle stageperiode, ook erg belangrijk dat je gedisciplineerd bent en dat je afspraken nakomt.

Je ontvang een zeer nette stagevergoeding en verder is het bedrijf goed te bereiken met het openbaar vervoer. Verder staat jouw persoonlijk aangewezen StudentenBureau stage-coach standaard de gehele stageperiode voor je klaar voor extra hulp en begeleiding (denk aan onderzoeksvoorstel).

* Meer informatie wat betreft de organisatie, zal worden gedeeld wanneer je deel uitmaakt van de selectieprocedure.
group
5+ medewerkers
mood
Ambitieus, nuchter, hands on
local_bar
Bedrijf heeft onder andere Bol.com en Xenos als klant