Bijbaan strategische online marketing

Jouw kennis en ervaring gaan bijdragen aan het strategische marketingplan van jouw nieuwe werkgever

Dit ga je leren

Jouw nieuwe werkgever is een jonge organisatie die jij gaat helpen met het bepalen van een strategisch marketing plan. Tijdens deze bijbaan ga jij voor je nieuwe werkgever aan de slag met alle online marketing kanalen. Je bent minimaal 1 dag per week beschikbaar en kan bij goed resultaat worden opgeschaald. De organisatie wil voor hun huidige koffie beter positioneren in de markt en wil hun nieuwe projecten binnenkort gaan lanceren. Om dit goed te doen zijn ze opzoek naar iemand met de laatste kennis op het gebied van marketing. Een functie waarbij je dus veel vrijheid krijgt om je eigen kennis toe te passen!

Jouw werkzaamheden gaan ervoor zorgen dat het bedrijf een duidelijke marketing strategie heeft, een duidelijke doelgroep heeft en meer rendement haalt uit de online marketing activiteiten. De werkzaamheden waar jij verantwoordelijk voor wordt in jouw bijbaan zullen onder andere zijn:

- Artikelen schrijven voor de website
- Zoekmachine optimalisatie (SEO)
- Het analyseren van gegevens uit Google Analytics
- Het opzetten en implementeren van social media
- Nieuwsbrieven schrijven en versturen
- Content creëren

Zo ziet jouw dag eruit

Je zult vooral zelfstandig aan het werk gaan met de online marketingactiviteiten. Het is altijd mogelijk om met jouw werkgever in gesprek te gaan over de marketing. Onder het genot van een kopje koffie kunnen jullie dan bespreken hoe jij het meeste rendement uit je werk kunt halen.

Dit ben jij

- Kennis en ervaring met marketing
- Communicatief vaardig
- Zelfstandig
- Resultaat gericht
- Proactief
- Organisatorisch sterk
- 1 a 2 dagen beschikbaar

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige werkgever is actief in de koffiebranche en er werken 2 medewerkers binnen het bedrijf. De medewerkers spreken beide Engels en 1tje iets gebrekkiger Nederlands. De sfeer binnen de organisatie is te omschrijven als informeel.

Momenteel worden er stappen gemaakt om op te schalen. De producten worden momenteel regionaal aangeboden in supermarkten en zelfs in Duitsland. De internationale ambities zijn er dus wel maar de focus ligt voornamelijk op Nederland.

Momenteel vindt er veel mond op mond reclame plaats en wordt via supermarkten hun product aan de consument verkocht. Ze willen weten of dit de beste manier is of dat het online beter gaat. Er zijn social media kanalen aanwezig maar worden niet actief onderhouden. Het bedrijf is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus een eigen auto is niet nodig.
group
1+ medewerkers
mood
Informeel
local_bar
Veel creatieve vrijheid!