Bijbaan online marketingplan

Opzetten en uitvoeren van de online marketing

Dit ga je leren

Tijdens jouw toekomstige bijbaan ga je in eerste instantie voor 8 uur per week (16 uur per week, na de eerste maand) jouw toekomstige werkgever helpen om de online marketing goed in te richten en daardoor beter in te spelen op de doelgroep. Er is namelijk wel wat online marketing kennis aanwezig, echter ontbreekt de focus en de tijd om hier de aandacht aan te geven die het verdient.

Aan de ene kant haalt het bedrijf veel omzet uit de B2C markt, aan de andere kant zien zij ook juist kansen in de B2B (denk aan horeca). Aan jou de taak om hier grote stappen in te gaan zetten wat betreft gerichtheid en vindbaarheid, met natuurlijk als doel om hiermee de omzet te vergroten.

Voorbeelden van werkzaamheden:
* Doelgroep inzichtelijk krijgen
* Content kalender opstellen
* Website optimaliseren (SEO, content, Analytics)
* Doelgericht acties uitzetten, denk aan Socials (Facebook Ads)
* Eventueel huisstijl aanpakken (Adobe)
* Nieuwsbrieven optimaliseren (Mailchimp)

Zo ziet jouw dag eruit

Er is zoals benoemd online marketing kennis aanwezig, echter wordt er van jou verwacht dat je de benodigde praktische online marketing ervaring hebt opgedaan middels een stage en/of bijbaan. In eerste instantie omvat de bijbaan 8 uur per week, maar wanneer na een maand blijkt dat de samenwerking goed bevalt kan de bijbaan 16 uur gaan omvatten. In het begin wordt verwacht dat je fysiek op locatie in Barneveld aanwezig bent (uiteraard conform Corona-maatregelen). Wanneer de basis is neergezet, kan je vaker vanuit huis aan de slag!

Dit ben jij

* Je hebt ervaring met online marketing/E-commerce
* Je hebt aantoonbare praktische ervaring met SEO/SEA, Google Analytics, Wordpress, Facebook Ads
* Je bent creatief, zelfstandig, proactief, hands on en gedreven
* Ervaring met Adobe Photoshop is een pré

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige werkgever is gesetteld in regio Amersfoort en is nationaal actief in de Food Sector, waarbij de horeca een interessante doelgroep is. Daarnaast is het bedrijf ook actief in de B2C. Het gaat hierbij om een familiebedrijf met vier medewerkers, waarbij moeder en zoon het bedrijf samen hebben opgericht.

Het bedrijf is - ondanks Corona - groeiende en men wil deze lijn graag doortrekken. Echter ontbreekt de focus en de tijd, om de online marketing de aandacht te geven die het verdient en dat is dan ook direct jouw focus: het optimaliseren van de online marketing om daarmee de vindbaarheid en omzet te vergroten.

De sfeer binnen het bedrijf is te omschrijven als informeel, gedreven, hands on en resultaatgericht. Je zal direct met de eigenaren komen te werken, die van jou alle online marketing skills en inzet verwachten. Een bijbaan met uitdaging en verantwoordelijkheid!

* Loon is mede afhankelijk van leeftijd en ervaring. Daarnaast ontvang je meer informatie omtrent de organisatie, wanneer je deel uitmaakt van de selectieprocedure.
group
1+ medewerkers
mood
Informeel
local_bar
Een groeiend familiebedrijf!