Afstudeerstage Online Marketing

Customer Journey in kaart brengen

Dit ga je leren

Jouw toekomstige stagebedrijf wil graag stappen maken en daar ga jij ze bij helpen. Jij gaat de complete customer journey stap voor stap in kaart brengen, waarbij je het proces dat de klant doorloopt van eerste interesse tot aan aankoop nagaat. Hierin komt het volgende aan bod:
- Met welke verschillende touch points komt de doelgroep in aanraking?
- Wat is het beslissende moment voor de aankoop van een product?
- Hoe ervaren de klanten de verschillende stadia in de customer journey?
- Wat gaat goed, waar gaat het mis en wat kan beter?
- Wat is de ideale (online) marketingstrategie om deze journey te matchen?

Het bedrijf wil inzichtelijk krijgen welke route de bezoekers op onder andere de nieuwe website afleggen, om hiermee inzichtelijk te krijgen waar potentiële kansen aanwezig zijn. Je schrijft hierna een adviesplan voor de optimale (online) marketingstrategie om zo de doelgroep beter te benaderen en ook te kunnen binden.

Zo ziet jouw dag eruit

Je start jouw dag met een kopje koffie en gaat aan de slag met het in kaart brengen van de customer journey. Je maakt zichtbaar hoe een klant interacteert met een bedrijf tijdens het koop- en klanttraject. Hierdoor wil jij de klantbeleving verbeteren. Je schrijft aanbevelingen voor het bedrijf over hoe zij het best dit traject kunnen verbeteren en welke marketingmiddelen daarvoor gebruikt moeten worden. Zowel online als offline. Wil jij als stagiair een grote rol op je nemen binnen de organisatie op (online) marketing gebied?

Dit ben jij

Kan jij in het hoofd van een doelgroep kruipen? Heb jij een goed staaltje mensenkennis? Bijt jij je vast in een traject en laat je dan niet meer los? Dan zoeken wij jou!

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige stagebedrijf is actief in IT oplossingen en er werken 30 medewerkers binnen het bedrijf. De sfeer binnen de organisatie is te omschrijven als informeel.

Je krijgt bij dit bedrijf goede begeleiding op HBO niveau en je ontvangt een prima stagevergoeding.

Het bedrijf is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus een eigen auto is niet nodig.
group
20+ medewerkers
mood
Plat en informeel
local_bar
Vrijmibo borrels