Uitdagende afstudeerstage social media

Naamsbekendheid en de traffic naar website vergroten

Dit ga je leren

Tijdens jouw afstudeerstage ga je per september aan de slag met een online marketingplan (B2B), die volledig gefocust is op social media. Waarom wil de organisatie deze focus? Tijdens de afgelopen stageperiode zijn twee afstudeerstagiairs met de online marketing aan de slag gegaan. Enerzijds met website marketing, anderzijds zijn er o.a. social media kanalen opgezet. Hierbij kan je denken aan LinkedIn, Youtube, Facebook en Instagram.

Tijdens deze periode heeft men gemerkt dat onder andere de social media activiteiten zichtbaar meer traffic naar de website genereerde. Dit heeft de organisatie de kansen omtrent social media doen inzien, waardoor zij dit graag structureel willen inzetten om daarmee structureel meer traffic naar de website (en daardoor meer leads) te genereren. Voor het zo ver komt, is het natuurlijk zaak om dit uitgebreid te onderzoeken en dat is waar jij bij komt kijken!

Vragen waar je aan kan denken:
- Hoe ziet onze B2B doelgroep eruit?
- Welke kanalen met welke boodschap sluit het beste aan?
- Welke interval is het beste afgestemd op de doelgroep?

Dit zijn uiteraard voorbeeldvragen, de organisatie ziet juist graag jouw - kritische - input tegemoet. Men laat zich graag verrassen!

Zo ziet jouw dag eruit

Tijdens jouw afstudeerstage ga jij jezelf focussen op social media. Enerzijds ga jij jezelf voornamelijk op het onderzoek focussen, anderzijds ga je ook daadwerkelijk als online marketeer onder andere aan de slag met de social activiteiten. Uiteraard gaat het hierbij om werkzaamheden ondersteunend aan jouw scriptie, de meewerkstage heb je immers al afgerond :)

Dit ben jij

- Grote interesse en ervaring omtrent social media marketing
- Je kan overweg met Facebook, LinkedIn en Instagram Ads
- Je komt met vernieuwende ideeën en je bent niet bang om deze ook te delen
- Pro-activiteit is key

Over dit bedrijf

Jouw toekomstige stagebedrijf is actief als groothandel in kabels en leidingen en er werken 12 FTE binnen het bedrijf. Het stagebedrijf focust zich voornamelijk op Nederland, maar heeft ook veel activiteiten op de internationale markt.

De sfeer binnen de organisatie is te omschrijven als plat, nuchter en informeel. Zo heeft de directeur expres een glazen muur in zijn kantoor laten zetten om hiermee toegankelijk te zijn. Daarbij staat zijn deur altijd open. Verder heeft de organisatie ervaring met het succesvol begeleiden van afstudeerstagiairs. Waarbij een reeds afgestudeerde marketing student nog steeds werkzaam is binnen de organisatie.

Je krijgt bij dit bedrijf goede begeleiding op HBO niveau en je ontvangt een prima stagevergoeding. Daarnaast is het bedrijf is goed te bereiken met het openbaar vervoer, dus een eigen auto is niet nodig.

* Meer informatie wat betreft de organisatie, zal worden gedeeld wanneer je deel uitmaakt van de selectieprocedure.
group
5+ medewerkers
mood
Informeel, nuchter, hands on
local_bar
Zeer modern kantoor!